Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

YOUR INTERNET EXPLORER IS NO LONGER SUPPORTED

You are using an old version of .
To improve your experience using our website, we strongly recommend to update your browser to its latest version or download one of the following browsers:

Google Chrome (recommended): Download here
Mozilla Firefox: Download here
Microsoft Edge: Only available with Windows 10
Microsoft Internet Explorer (IE9+): Only available with Windows Vista and upwards

Klik på spørgsmålene nedenfor for at se svaret

Få et lån
Hvordan ansøger jeg om et lån?

Hvordan ansøger jeg om en kassekredit?

På vores forside vælger du kassekreditten samt det ønskede lånebeløb og trykker på ansøgningsknappen. Herefter udfylder du registreringsformularen og din ansøgning er dermed sendt til vores kreditvurdering. Du vil modtage et midlertidig password på SMS som du skal bruge til, at logge ind med oppe i højre hjørne. Hvis lånet er godkendt skal du underskrive låneaftalen med din digitale NemID signatur.

Er du allerede kunde, kan du ansøge direkte via. din kundeprofil, som du logger ind ved, at benytte din email samt dit password.

Hvor meget kan jeg låne?

Hvor meget kan jeg låne?

Når du ansøger om en kassekredit, fortæller vi dig med det samme, hvor meget du kan låne. Det maksimale kreditbeløb vil dog aldrig overstige 15.000 kr.

Hvornår har jeg pengene på min bankkonto?

Hvornår har jeg pengene på min bankkonto?

Vi udbetaler din kredit indenfor 30 minutter i vores åbningstid.
Vores åbningstid er hverdage kl. 08:00-18:00 samt lørdag fra 10:00-15:00.

Underskrives låneaftalen efter vores åbningstider, vil pengene være på din konto næstkommende hverdag.

Søndag samt helligdage udbetales der ikke penge. Udbetalingen vil ske med straksoverførsel, næstkommende hverdag.

Hvor hurtigt bliver jeg godkendt?

Hvor hurtigt bliver jeg godkendt?

Du får svar på din ansøgning indenfor 10 min. Der kan dog i nogen tilfælde gå op til 24 timer såfremt vi mangler nogen oplysninger fra dig.

Hvilke betingelser skal jeg opfylde for at låne?

Hvilke betingelser skal jeg opfylde for at låne?

For at kunne låne skal du:

  • være mindst 21 år
  • have et dansk CPR-nummer
  • have en dansk adresse
  • have et NemID
  • have en aktiv e-mail adresse
  • have et dansk telefonnummer
  • have et betalingskort (Mastercard, Visa eller Dankort)
  • have en dansk bankkonto
  • Ikke være registreret i RKI eller Debitor registret
Hvor lang tid kan jeg låne?

Hvor lang tid kan jeg låne?

Vores kassekredit har en ubegrænset løbetid. Det betyder at du kan beholde din kassekredit i så lang tid du ønsker.

OBS. LendOn.dk kan til enhver tid give varsel om, at låntager skal indfri hele kreditbeløbet inklusiv tilløbne renter og omkostninger. En sådan anmodning fremsendes med 3 måneders varsel.

Betal dit lån
Hvor meget skal jeg betale om måneden?

Hvor meget skal jeg betale om måneden?

På vores kassekredit kræver vi kun, at du betaler den faste månedlige rente på 15% af lånebeløbet. Du kan altid betale af på dit lån ved at overføre til vores konto, dermed nedjustere du også beløbet på den månedlige rente.

Hvad koster det at låne?

Hvad koster det at låne?

Det eneste du betaler for at låne, er 15% om måneden. Låner du fx 1.000 kr., betaler du 150 kr/md.

Vi har ingen skjulte omkostninger på vores lån. Du kan benytte låneberegneren på vores forside til at finde prisen i kroner og øre på dit lån.

Hvordan betaler jeg mit lån?

Hvordan betaler jeg mit lån?

På vores kassekredit trækkes renteudgifterne automatisk d. 1 hver måned, på det betalingskort som du vælger, når du ansøger. Du kan benytte VISA, Mastercard og Dankort. Du har altid mulighed for at ændre dette på din profilside.
mastercard   mastercard

Hvis du vil afbetale på dit lån, skal du overføre beløbet til vores konto:

Reg- og kontonummer 7872 - 0004502436

Husk at skrive dit CPR-nummer i feltet “tekst til modtager”, da vi ellers ikke kan se, at pengene skal bruges til at afbetale dit lån.

Hvornår modtager Lendon.dk min betaling?

Hvornår modtager LendOn.dk min betaling?

Vi modtager senest din betaling 2 hverdage efter du har betalt. Din profilside kan derfor også være 2 hverdage om at opdatere dit lån.

Andet
Får jeg et skattefradrag for mit lån?

Får jeg et skattefradrag for mit lån?

Langt de fleste personer får ca. 33 kr tilbage i skat, for hver 100 kr. de betaler i renter. Pengene udbetales i April fra SKAT i forbindelse med, at du får penge tilbage fra SKAT. Har du nogle spørgsmål vedr. dette kan du kontakte SKAT på tlf.: 72 22 28 28.

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mine loginoplysninger?

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mine loginoplysninger?

Har du gemt dine loginoplysninger, skal du trykke på knappen “Glemt password?” oppe i højre hjørne af hjemmesiden og indtast din email. Herefter sender vi dig en e-mail og en sms med et nyt midlertidigt password, der giver dig adgang til din kundeprofil og du kan derefter ændre dit password til noget du kan huske fremadrettet.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde svar på mit spørgsmål?

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde svar på mit spørgsmål?

Du har altid mulighed for at kontakte vores kundeservice, inden for vores åbningstid, som er hverdage 8:00-18 og lørdag 10:00-15:00 Kontakter du os uden for åbningstid på Facebook, email eller chat, vender vi tilbage til dig næste hverdag.

Afdragslån

Få et afdragslån
Hvordan ansøger jeg om et lån?

På vores forside vælger du Afdragslånet samt det ønskede lånebeløb samt den ønskede månedlig ydelse og dermed på ansøgningsknappen. Herefter udfylder du registreringsformularen og din ansøgning er dermed under kreditvurdering. Du vil modtage et midlertidig password på både SMS som du skal bruge til, at logge ind med oppe i højre hjørne. Hvis lånet er godkendt skal du underskrive låneaftalen med din digitale NemID signatur.

Er du allerede kunde, kan du ansøge direkte via. din kundeprofil, som du logger ind ved, at benytte din email samt dit password.

Hvor meget kan jeg låne?

Når du ansøger om et afdragslån, fortæller vi dig med det samme, hvor meget du kan låne. Det maksimale lånebeløb vil dog aldrig overstige 20.000 kr.

Hvornår har jeg pengene på min bankkonto?

Vi udbetaler dit afdragslån indenfor 30 minutter i vores åbningstid.
Vores åbningstid er hverdage kl. 08:00-18:00 samt lørdag fra 10:00-15:00.

Underskrives låneaftalen efter vores åbningstider, vil pengene være på din konto næstkommende hverdag.

Søndag samt helligdage udbetales der ikke penge. Udbetalingen vil ske med straksoverførsel, næstkommende hverdag.

Hvor hurtigt bliver jeg godkendt?

Du får svar på din ansøgning indenfor 10 min. Der kan dog i nogen tilfælde gå op til 24 timer, såfremt vi mangler nogen oplysninger fra dig.

Hvilke betingelser skal jeg opfylde for at låne?

For at kunne låne skal du:

  • være mindst 21 år
  • have et dansk CPR-nummer
  • have en dansk adresse
  • have et NemID
  • have en e-mail adresse
  • have et dansk telefonnummer
  • have et betalingskort (Mastercard, Visa eller Dankort)
  • have en dansk bankkonto
  • Ikke være registreret i RKI eller Debitor registret
Hvor lang tid kan jeg låne?

Denne låne aftale er med fast løbetid i mellem 4 og 24 måneder. Den ønskede løbetid og størrelse på dit lån afgør du ved at vælge hvad du kan kan betale til din månedlig ydelse.

Betal din kredit
Hvor meget skal jeg betale om måneden?

Du bestemmer selv din månedlige ydelse på dit afdragslån i forbindelse med optagelse af dit lån. Får du luft i din økonomi kan du altid betale yderligere af på dit lån ved at overføre til vores konto. Dermed nedjusterer du også dine fremtidige månedlige ydelser.

Hvad koster det at låne?

Vi har ingen skjulte omkostninger på vores lån. Du kan benytte låneberegneren på vores forside eller log ind på din kundeprofil for at finde prisen i kroner og øre på dit lån.

Hvordan betaler jeg mit lån?

På vores afdragslån trækkes den aftalte månedlig ydelse automatisk d. 1 hver måned, på det betalingskort som du vælger, når du ansøger. Du kan benytte VISA, Mastercard og Dankort og du har altid mulighed for at ændre dette på din profilside.
mastercard   mastercard

Hvis du vil afbetale på dit lån, kan du enten lave en ekstra overførsel via. din kundeprofil med kortbetaling eller kan du overføre beløbet til vores konto:

Reg- og kontonummer 7872 - 0004502436

Husk kun at skrive dit låne id i feltet "tekst til modtager", så vi kan se, at pengene skal bruges til det lån.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan betale mit lån?

Hvis du skulle havne i den uheldige situation, at du ikke kan betale vores tilgodehavende, så tag kontakt til os hurtigst muligt så vi kan finde en løsning. Vi har åbent på hverdage fra 8:00-18:00 samt lørdag fra 10:00-15:00.

Hvornår modtager LendOn.dk min betaling?

Vi modtager senest din betaling 2 hverdage efter du har betalt. Din profilside kan derfor også være 2 hverdage om at opdatere dit lån.

Andet
Får jeg et skattefradrag for mit lån?

Langt de fleste personer får ca. 33 kr tilbage i skat, for hver 100 kr. de betaler i renter. Pengene udbetales i April fra Skatteforvaltningen i forbindelse med, at du får penge tilbage fra Skatteforvaltningen. Har du nogle spørgsmål vedr. dette kan du kontakte Skatteforvaltningen på tlf.: 72 22 28 28.

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mine loginoplysninger?

Har du gemt dine loginoplysninger, skal du trykke på knappen “Glemt password?” oppe i højre hjørne af hjemmesiden og indtast din email. Herefter sender vi dig en e-mail, med en knap, som du kan bruge, til at logge ind på din profilside, hvor du også kan ændre dit password.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde svar på mit spørgsmål?

Du har altid mulighed for at kontakte vores kundeservice, inden for vores åbningstid, som er hverdage 8:00-18:00 og lørdag 10:00-15:00. Kontakter du os uden for åbningstid på Facebook, email eller chat, vender vi tilbage til dig næste hverdag.

Cookie og privatlivspolitik

Lendon.dk drives af Creamfinance Denmark ApS (CVR: 36965797) som dataansvarlig. Vores adresse er Lergravsvej 53, 2300 København S, og du kan træffe os på telefon 44 22 46 64 og e-mail: info@lendon.dk. I denne privatlivspolitik kan du finde information om hvilke personoplysninger vi indsamler om dig som kunde, hvordan vi behandler dine oplysninger og i hvilket omfang vi deler disse oplysninger med samarbejdspartnere. Alle personoplysninger behandles naturligvis efter gældende lovgivning.

Denne privatlivspolitik vil løbende blive opdateret via Lendon.dk

Indholdsfortegnelse:

1. Hvordan indsamler vi personoplysninger om dig?

Vi indsamler personoplysninger om dig på følgende måder:

Du udfylder vores ansøgningsformular: I forhold til personoplysninger beder vi dig her udfylde dit CPR-nummer, din e-mail, dit mobilnummer, din månedlige lønudbetaling samt din bankinformation. For 2 af vores produkter (Kassekredit og Afdragslån) beder vi endvidere om dit kreditkort til automatiseret tilbagebetaling af produktet.

Eksterne samarbejdspartnere bidrager til datasikkerhed og kreditvurdering: Vi arbejder sammen med Det Centrale Personregister for at kunne verificere dit CPR- nummer samt aktuelle navne- og adresseoplysninger. Det er med til at sikre at vi kan identificere dig som kunde. Derudover underskrives alle låneaftaler med NEM-ID for at sikre, at aftalen indgås juridisk med låneansøger.

I henhold til kreditaftaleloven skal vi som långiver undersøge den enkelte kundes muligheder for at betale lånet tilbage. Det gør vi bl.a. ved at samarbejde med Experian og opslag i deres RKI samt Kreditstatus register. Derudover anvender vi E-skat, hvor SKAT tilbyder at overføre eksempelvis årsopgørelse og de 3 seneste måneders lønoplysninger digitalt direkte til Creamfinance som finansiel virksomhed.

Aktivitet på vores hjemmeside: For at forbedre kvaliteten af ??vores tjenester, hastigheden på vores hjemmeside og låneprocessen indsamler vi cookies.

Cookies giver dig mulighed for at bruge vores tjenester og mulighed for at tilpasse din oplevelse på vores hjemmeside. Cookies fortælle os hvilke dele af vores hjemmesider folk har besøgt, hjælpe os med at måle effektiviteten af ??annoncer og websøgninger og give os indsigt i brugeradfærd, så vi kan forbedre vores kommunikation og produkter. Hvis du vil deaktivere cookies, kan du læse mere herunder, alt afhængig af hvilken browser du anvender:

Da cookies bruges på vores hjemmeside, kan deaktivering af dem forhindre dig i at bruge bestemte dele af hjemmesiden.

Vi bruger følgende kategorier af cookies på vores hjemmesider

Kategori 1 - Påkrævede cookies Disse cookies er afgørende for at du kan benytte vores hjemmeside og bruge dets funktioner. Uden disse cookies kan der ikke leveres tjenester som registrering, låneansøgning og log ind på din kundeprofil.

Kategori 2 - Statistik Cookies Disse cookies indsamler oplysninger om, hvordan du bruger vores hjemmeside - for eksempel hvilke sider du bruger mest. Disse data bruges til at optimere vores hjemmeside og gøre den nemmere for dig at navigere på. Disse cookies bruges også til at vores marketingspartnere kan se, om du kom til ??vores hjemmeside fra dem og hvis dit besøg resulterede i brug eller køb af et produkt eller en tjeneste hos os, herunder detaljer om den købte vare eller tjeneste. Disse cookies samler ikke oplysninger, der identificerer dig. Alle oplysninger, som disse cookies indsamler, er aggregerede og derfor anonyme. p>

Kategori 3 – Funktionalitets cookies Disse cookies giver vores hjemmeside mulighed for at huske valg, du laver, mens du er på hjemmesiden. Oplysningerne, som disse cookies samler, vil ikke personligt identificere dig, og de kan ikke spore din webaktivitet på hjemmesider, der ikke er vores.

Korrespondance med os via telefon, e-mail, chat og betalinger:

Hos Creamfinance driver vi en kundeserviceafdeling, der er kontaktbar via telefon, e-mail og chat-funktion via lendon.dk. Vores telefonsystem har en indbygget optagelsesfunktion, så samtalen kan bruges til intern træning og dokumentation i tvivlstilfælde.

Du opbygger endvidere en betalingshistorik hos os gennem dine tilbagebetaling(er) af dit lån, som indgår i fremtidig kreditvurdering for nye ansøgninger hos os.

Teknisk information:

Vi modtager information fra vores samarbejdspartnere om telefonnummeret, hvorfra du ringede til vores kundeservice. Vi modtager også data om den enhed, du bruger til at logge på vores hjemmeside og oplysninger om dine besøg. For eksempel: unikke webadresser, klikfrekvenser med datoer og tider, dine besøg og søgninger, reference-/exit-sider, filer, der hentes på vores hjemmeside, downloadfejl, sidevisningstider for bestemte sider, indlæsningshastighed for sider, sideinteraktionsoplysninger (såsom scrolling, klik og omdirigeringer) og metoder der bruges til at navigere væk fra siden, dato/klokkeslæt, internetprotokol (IP) adresse og internetudbyder (IPS), enhedstype, browser type og version, loginoplysninger, browser plug-in type og version, operativsystem og platform, og tidszone indstillinger.

2. Hvorfor indsamler vi personoplysninger om dig?

Vi indsamler personoplysninger om dig med det formål, at kunne give den mest retvisende kreditvurdering for dig som mulig kunde i forhold til hvilket produkt vi potentielt kan tilbyde dig. Samtidig følger vi gældende lovgivning herunder bl.a. hvidvaskningsloven og kreditaftaleloven samt Forbrugerombudsmandens løbende retningslinjer på området for digitale lån. Sidst men ikke mindst, ønsker vi at minimere vores kunders risiko for bedrageri, hvorfor vi har implementeret flere løsninger, der minimerer dette mest muligt.

Oversigt over dataindsamling:

Datakilde Formål med behandling Lovhjemmel Kan du få et lån hvis du ikke giver os denne information Kan du anmode os om at ændre denne information?
Navn, Efternavn, CPR- nummer, Låne-ID, Bankinformation Udstedelse af lån. Kontrol ift. hvidvaskning og terrorfinansiering Kontraktindgåelse, Hvidvaskningsloven Nej Ja
Kreditkortdata Automatisk trækning af afdrag/renter på det pågældende lån Kontrakt Ja (men begrænset antal produkter Ja
Kontaktinformation Udstedelse af lån Kontraktindgåelse Nej Ja
Information om din indtjening og økonomiske forhold Kreditvurdering Kreditloven Nej Ja
Optagelse af telefonopkald Kundeservice og indrivelse Legitim interesse Nej Nej
Information om hjemmesidebesøg Kreditvurdering og bedrageribeskyttelse Kontraktindgåelse Nej Nej
Oplysninger om enheder, der bruges på vores hjemmeside Kreditvurdering og bedrageribeskyttelse Kontraktindgåelse Nej Nej
Information fra kreditbureauer, gældsdatabaser og E-skat Kreditvurdering Kreditloven Nej Nej
Tilbagebetalings historik Kreditvurdering og kundeservice Kontrakt, Kreditloven Nej Nej
Navn, LåneID, email, telefonnummer Marketingreklamer Samtykke Ja Ja
Kontaktinformation, Låneaftale Betalingshistorik Inddrivelse Legitim interesse Nej Ja
Tilbagebetalings historik Reklame Samtykke Nej Nej

3. Hvor lang tid gemmer vi dine personoplysninger?

I henhold til Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme (hvidvaskloven), skal Creamfinance opbevare oplysninger, dokumenter og registreringer i mindst 5 år efter forretningsforbindelsens ophør eller den enkeltstående transaktions gennemførelse. Personoplysninger skal slettes 5 år efter forretningsforbindelsens ophør eller en enkeltstående transaktions gennemførelse.

Personoplysninger du som kunde har givet os gennem specifikt samtykke opbevarer vi alene indtil du frabeder dig selvsamme samtykke.

4. Hvordan analyserer vi personoplysninger om dig?

Kreditvurdering

Vores procedure for kreditvurdering af dig som kunde afgør om vi kan låne dig penge, hvor stort et beløb vi kan låne dig samt under hvilke betingelser. Det er fordelagtigt for dig, da vi kan skræddersy vores tilbud på baggrund af de personoplysninger du har givet os adgang til.

Det er lovpligtigt for os at lave en kreditvurdering af dine muligheder for at tilbagebetale dit lån i henhold til kreditaftaleloven. Det er både i din og vores interesse kun at låne penge til kunder, som kan betale sit lån tilbage. Såfremt du ikke ønsker at gennemgå nedenstående procedure, er vi ikke i stand til at gennemføre en kreditvurdering ej heller tilbyde et lån. Du har ret til at kontakte os og anmode vores kundeservice om at revurdere din ansøgning (Se afsnit 7).

Trin 1: Vi identificerer dig og sørger for at du handler i god tro.

Vi analyserer oplysninger om den enhed, du bruger til at udfylde din ansøgning, oplysninger indsamlet via online-registreringsfelterne og verificere gyldigheden af ??din e-mailadresse, telefonnumre og andre data, der er angivet i ansøgningen. I dette trin bruger vi således oplysningerne fra dig og personoplysninger fra vores samarbejdspartner Risk.Ident GmbH (Am Sandtorkai 50, 20457 Hamburg, Germany, e-mail: contact@riskident.com). For at verificere din identitet samarbejder vi endvidere med Det Centrale Personregister.

Såfremt trin 1 ikke afstedkommer tegn på bedrageri eller svindel fra 3. part, fortsætter kreditvurderingen til trin 2.

Trin 2: Vi vurderer om du har midlerne til at tilbagebetale lånet.

Vi analyserer oplysninger om din indkomst og økonomiske forhold i henhold til kreditaftaleloven og Forbrugerombudsmandens retningslinjer for kortfristede la°n indgået som fjernsalgsaftaler. Her bruger vi de personoplysninger, du har angivet i ansøgningen, samt oplysninger fra SKAT, kreditbureauer og debitordatabaser, om din økonomi, gæld, forsinkede betalinger, kredithistorik m.v.

Hvis de personoplysninger, der er indsamlet i trin 2, ikke viser, at vi ikke kan udstede et lån til dig, går evalueringsprocessen videre til trin 3. Hvis du gerne vil vide, hvilke oplysninger vi modtager fra kreditbureauer og debitordatabaser, bedes du kontakte dem:

Experian: Telefon 87 46 56 56
SKAT: Telefon: 72 22 28 28

Trin 3: Beregning af din kreditscore.

I dette trin tildeler vi en bestemt kreditscore eller kreditværdighed til din profil. Kreditscoren udtrykker vores vurdering af din tilbagebetalingsmulighed og hjælper os med at sikre, at du vil kunne tilbagebetale lånet. Jo mere sandsynligt det er, at du ikke vil tilbagebetale lånet, jo lavere kreditvurdering og jo større er sandsynligheden for, at vi vil nægte at låne dig penge.

Eksempel på vigtige parametre, der påvirker din kreditscore:

  • Indkomst - hvis din indtægt er lav og uregelmæssig, vil din kreditvurdering falde.
  • Eksisterende forpligtelser - hvis du har lånt mere end du kan betale tilbage fra din løn, vil det sænke din kreditscore. Tværtimod, hvis du har lånt et betydeligt lavere beløb end din løn, øges din kreditscore.
  • Historiske betalingsforsinkelser - hvis din lånebetaling som en undtagelse er blevet forsinket i et par dage, vil en sådan forsinkelse ikke have en væsentlig indvirkning på din kreditscore. Men hvis du har haft en betydelig forsinkelse på hvert lån, vil din kreditvurdering falde.
  • Vi udlåner ikke til personer i RKI.

Trin 4: Ekspertvurdering af din kreditværdighed.

Her foretager vores kundeserviceafdeling den endelig vurdering af din ansøgning og kreditscore. Såfremt alt er som det skal være, tilbyder vi dig et lån. Hvis de tidligere trin derimod har fået os til at tro, at du har begået en fejl ved udfyldelsen af ??din ansøgning, kan vi kontakte dig for at udbedre informationen ved at stille dig yderligere spørgsmål. Vi kontroller samtidig, at der ikke er sket systemfejl under ansøgningsbehandlingen.

Reklame

Vi tilbyder alle vores kunder at drage fordel af loyalitetsprogrammer og rettidig tilbagebetaling af et lån. I den henseende anmoder vi i forbindelse med din låneansøgning om samtykke til udarbejdelsen af ??sådanne specialtilbud og profilering. Såfremt du vælger at give samtykke, vil vi løbende overveje at tilbyde dig specialtilbud. Du har ret til at afvise at modtage sådanne tilbud og reklamer og også indvende mod en profilering ved at kontakte os (se afsnit 7).

5. Hvem deler vi dine personoplysninger med?

Vi deler din data med inkassobureauer, debitordatabaser, virksomheder der hjælper os med at vurdere og evaluere din kreditværdighed samt bedrageri forebyggelse. Vi giver oplysninger til udbyderen af ??betalingstjenester (for eksempel et pengeinstitut) for at overføre lånet til din bankkonto. Vi kan ydermere udlevere oplysninger til virksomheder, der hjælper os med vores marketingaktiviteter.

Vi har implementeret forskellige værktøjer og tjenester, der faciliterer vores kundedialog og gør vores kommunikation hurtigere. Derfor offentliggør vi dine kontaktoplysninger til sådanne kommunikationsudbydere såsom Messente, vores SMS udbyder. De hjælper os med at minde dig om betalingsfrister eller tilbyde nye tjenester. Daktela s.r.o. hjælper os med at registrere telefonopkald, e-mail og chat-funktion, så vi f.eks. kan arrangere en betalingsplan for lån over telefonen samt besvare kundehenvendelser direkte på vores hjemmeside. Serviceleverandør af vores it-infrastruktur er vores søsterselskab, Cream Finance IT Austria GmbH.

Hvis du ikke tilbagebetaler et lån i henhold til vilkårene for låneaftalen, forbeholder vi os retten til at involvere inkassoselskab til at inddrive din gæld eller involvere særlige eksperter på området. I så fald behandler vi dine personlige data for at sikre vores legitime interesse for at få pengene tilbage. Hvis vi beslutter at overføre inddrivelse af din gæld til et inkassoselskab, giver vi dem dit navn, efternavn, alle kontaktoplysninger, en kopi af låneaftalen og eventuelle ændringer deraf samt oplysninger om alle tidligere betalinger.

Vi er forpligtet til at videregive oplysninger om de ydelser, der leveres til dig, hvis sådan oplysning har et retsgrundlag defineret i gældende lovgivning. For eksempel ved at respondere på anmodninger fra offentlige myndigheder, beskytte dig eller andre personer, eller beskytte vores rettigheder.

6. Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?

Vi opretholder fysiske, tekniske og administrative sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte privatlivets fred for data og personligt identificerbare oplysninger, du sender til os. Vi opdaterer og tester vores sikkerhedsteknologi regelmæssigt. Vi begrænser adgangen til dine personoplysninger til de ansatte, som alene har brug for at kende disse oplysninger til at yde tjenester til dig. Vi træner også vores medarbejdere om vigtigheden af ??fortrolighed og at sikre privatlivets fred og sikkerhed for dine oplysninger. Vi krypterer dataene i vores systemer og under overførslen, samt opretholder fuldt opdaterede systemer med overskuelige data for at sikre hurtig men sikker tilgængelighed til dine data, skulle du have behov for det. Hvis vi nogensinde får mistanke om, at personlige oplysninger om dig er gået tabt og kan blive tilgået af en tredjepart - får du en personlig besked fra os.

Hvis du ikke er fyldt 21 år, men har udfyldt en låneansøgning, lagrer vi ikke oplysninger om dig, og al data bliver automatisk slettet.

7. Hvad er dine rettigheder?

Vi behandler dine personoplysninger. Derfor har du mulighed for at finde ud af, hvad vi gør med dem og hvordan, og i nogle tilfælde bede os om at behandle dem i mindre grad. Derfor har vi samlet et overblik her i din kundeprofil som eksisterende kunde, hvor du har følgende rettigheder:

  • Ret til adgang (modtage dine personlige oplysninger, som vi er i besiddelse af, og finde ud af formålet med databehandlingen)
  • Ret til at ændre samtykke (afvise at modtage marketingbeskeder)
  • Ret til berigtigelse (ændre dine kontaktoplysninger, indsende aktuelle oplysninger om din indkomst eller udgifter )
  • Ret til at begrænse behandling af personoplysninger (anmode os om ikke at bruge visse oplysninger om dig)
  • Ret til dataportabilitet (hente oplysninger om dig selv i [json] format)
  • Ret til at blive glemt (slet dine oplysninger fra vores databaser, efter at vi har fuldendt vores lovmæssige forpligtelse til at gemme dine data. (Se afsnit 3 i denne privatlivspolitik)
  • Ret til at gøre indsigelse
  • Ret til at henvende dig til Datatilsynet for rådgivning eller med en klage. Inden du kontakter Datatilsynet, opfordrer vi dig til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver (se afsnit 8) for at løse problemet så hurtigt som muligt.
  • Mulighed for at deaktiver din profil på vores hjemmeside

Hvis du har spørgsmål til vores privatlivspolitik eller databehandling, kan du informere os telefonisk eller skriftligt ved anvendelse af sikker elektronisk post eller med underskrevet brev. Kontakt os: e-mail: via info@lendon.dk, telefon: 44 22 46 64, postadresse: Creamfinance Denmark ApS, Lergravsvej 53, 2300 København S. Hvis du gerne vil sende en anmodning om indsigt kontakt vores databeskyttelsesrådgiver via e-mail dpo@lendon.dk.

8. Hvem kan hjælpe?

Vi tager behandlingen af din personoplysninger alvorligt, arbejder grundigt for at beskytte dine personoplysninger og ønsker at sikre gennemsigtighed i vores arbejde derved. Hvis du har spørgsmål om din databehandling eller vedrørende brugen af ??dine oplysninger i forbindelse med et lån via lendon.dk drevet af Creamfinance Denmark ApS, bedes du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver at sende en e-mail til dpo@lendon.dk. Beskriv venligst dit spørgsmål så konkret og fyldestgørende som muligt for at optimere vores sagsbehandling.

Du kan finde yderligere oplysninger om beskyttelse af dine personoplysninger hos Datatilsynet, som er den centrale uafhængige myndighed, der fører tilsyn med, at reglerne i Databeskyttelsesloven overholdes.

Lånevilkår LendOn

Generelle betingelser for lån og kreditter hos Creamfinance Denmark ApS

De generelle betingelser for lån og kreditter hos Creamfinance Denmark ApS, er en integreret del af
låne- eller kreditaftalen mellem långiver og låntager. De generelle betingelser tiltrædes/accepteres
ved låntagers digitale underskrift med Nem-Id på låne- eller kreditaftalen.

1. Information om långiver og lån/kreditter


Creamfinance Denmark ApS CVR-nummer 36965797 (herefter betegnet långiver) kan godkende en fysisk
person (herefter låntager/kunden) til et lån eller en kredit hos Creamfinance Denmark ApS, hvis låntager
opfylder nedenstående krav:

  • Låntager af långiver vurderes kreditværdig
  • Låntager har et gyldigt NemID
  • Låntager har dansk CPR-nummer
  • Låntager har en dansk folkeregisteradresse
  • Låntager er mindst 21 år


Kreditværdighed vurderes af långiver ved, at långiver bl.a. undersøger, om låntager står registreret i et af følgende skyldnerregistre:

  1. RKI (Experian)
  2. KreditStatus (Experian II)

Derudover anvender långiver Skatteforvaltningen som samarbejdspartner ift. kreditvurdering.


Långiver afgør, hvorvidt låntager har en tilfredsstillende kreditværdighed.
Før et lån eller en kredit kan bevilliges skal kunden bl.a. informere långiver om:

  • En aktiv e-mailadresse, som kunden benytter,
  • Et dansk telefonnummer, som kunden benytter, samt
  • Kundens danske bankkonto/kontooplysninger

2. Online adgang

Når långiver har godkendt låntager, oprettes en onlineadgang til låntager. Låntager kan via onlineadgangen se de dokumenter, der skal underskrives. Onlineadgangen giver låntager mulighed for løbende at følge låntagers sag.

3. Låne- og kreditbeløb

Långiver bevilger kviklån i størrelsen kr. 100,00 til kr. 10.000,00 med en fast løbetid.
Långiver bevilger kassekredit i størrelsen kr. 500,00 til kr. 15.000 uden fast løbetid.

Långiver bevilger kredit i form størrelsen kr. 5000 til kr. 20.000 som annuitetslån med fast ydelse i 3 til 24 måneder.

Långivers gældende priser samt det totale beløb, som skal tilbagebetales, kan ses på långivers hjemmeside samt i låne – eller kreditaftalen.


4. Særligt for kviklån

4.1

Når långiver har godkendt låntagers låneansøgning og låntager har underskrevet låneaftalen med NemID og herved godkendt og accepteret De Generelle Betingelser for lånet, vil lånebeløbet blive overført til låntagers bankkonto. Långiver sender en e-mail til låntager om, at lånebeløbet er overført til låntagers bankkonto. 
Bemærk, at ifølge kreditaftaleloven skal der gå mindst 48 timer fra långiver giver et tilbud om et kviklån med en løbetid på op til 3 måneder til at låntager kan acceptere tilbuddet. Inden for de første 48 timer kan låntager derfor ikke acceptere vores tilbud om kviklån. Pengene kan først udbetales når låntager, efter 48 timer, har accepteret tilbuddet. Långivers kviklån er omfattet af denne lovgivning og følger den til fulde. 
Lånets hovedstol skal tilbagebetales inklusiv påløbne renter og omkostninger senest på den aftalte tilbagebetalingsdato, som er anført i låneaftalen. Låntager tilbagebetaler som udgangspunkt lånet inklusiv påløbne renter og omkostninger via et enkelt afdrag.

Låntager skal ved indfrielsen af lånet benytte bankoverførsel via netbank til långivers bankkonto som angivet i låneaftalen.
Alle betalingsinformationer er tilgængelige via låntagers onlineadgang, som er tilgængelig via långivers hjemmeside.
Ved tilbagebetalingen skal lånenummeret anføres på betalingen. Lånenummeret forefindes i låneaftalens øverste højre hjørne.
Hvis låntager ikke indfrier lånet, renter og omkostninger senest på den aftalte tilbagebetalingsdato, har låntager mulighed for en henstand i 5-30 dage. Hvis låntager ønsker, at henstand lånet, skal låntager anmode långiver herom senest på en aftalte tilbagebetalingsdato. Ved en sådan anmodning, kan långiveren bl.a. bede om følgende dokumenter:

  1. Låntagers tre sidste lønsedler,
  2. Låntagers årsopgørelse fra Skatteforvaltningen og
  3. 3. Et månedligt budget over låntagers indkomster og udgifter, rådighedsbeløb, og et estimat over det beløb, som låntager er i stand til at tilbagebetale på månedlig basis.

Långiver kan således ikke garantere, at låntager kan tilbydes en aftale om en henstand af lånet efter den oprindeligt aftalte tilbagebetalingsdato. Hvis långiver accepterer låntagers anmodning om en henstand af lånet ud over den oprindelige tilbagebetalingsdato, vil det medføre yderligere omkostninger for kunden. 
For yderligere information om henstand/omkostningerne se pkt. 5.

4.2. Omkostninger ved lån

Debitorrenten er fast. Rentesatsen aftales ved låneaftalens indgåelse til en månedlig rentesats i intervallet 10%-22% afhængig af lånets hovedstol og låneperioden. Hvis lånet ikke indfries inden den aftalte tilbagebetalingsdato, og der mellem långiver og låntager aftales en Henstand af lånet, vil det medføre følgende omkostninger for låntager:

  1. 1. Ved lånebeløb på 500 Kr. og Henstand af løbetiden på 10 dage vil der blive pålagt en månedlig rente på 12,25% af lånebeløbet.
  2. 2. Ved lånebeløb på 2000 Kr. og Henstand af løbetiden på 15 dage vil der blive pålagt en månedlig rente på 14,5% af lånebeløbet.
  3. 3. Ved lånebeløb på 4000 Kr. og Henstand af løbetiden på 30 dage vil der blive pålagt en månedlig rente på 21,25% af lånebeløbet.

Gebyret for en henstand af lånet skal indbetales til långivers konto reg.nr 7872 kontonr. 0004502436 senest på den oprindeligt aftalte tilbagebetalingsdato.
Indfrielse af lånet er betragtet som sket, når lånets hovedstol, påløbne renter og andre omkostninger er modtaget hos långiver. Låntager skal altid anføre lånenummeret, så långiver kan identificere låntagers indbetaling.
Tilbagebetaler låntager ikke lånet inklusiv påløbne renter og omkostninger senest på tilbagebetalingsdatoen, er långiver berettiget til at opkræve morarenter hos låntager svarende til en årlig nominel rente på 18,50 %.
Långiver erstatter ikke låntagers eventuelle afholdte omkostninger til låntagers egen bank i forbindelse med transaktioner mellem låntager og långiver.

4.3. Tilbagebetaling

Låntagers tilbagebetaling af lån, renter og gebyrer skal ske til långivers bankkonto, reg.nr. 7872 og kontonr. 0004502436.

4.3.1. Tilbagebetaling med kortbetaling

Ved låntagers tilbagebetaling kan nedenstående betalingskort benyttes

  • MasterCard
  • Visa
  • Dankort

Ønsker låntager at tilbagebetale lånet samt påløbne renter og omkostninger ved brug af et betalingskort, kan sådan betaling ske via låntagers onlineadgang på långivers hjemmeside.

Når låntager betaler med et betalingskort, betinger långiver sig ret til at opbevare betalingskortoplysningerne hos den pågældende samarbejdspartner for kreditkort.
I tilfælde af at en indbetaling fra låntager, som senere annulleres eller trækkes tilbage, stilles låntager og långiver, som om betalingen aldrig var foretaget af låntager.

4.3.2 Automatisk tilbagebetaling

Låntager har mulighed for at indgå aftale om automatisk tilbagebetaling. Ved automatisk tilbagebetaling opkræves låntager hovedstolen, låneomkostninger samt påløbne renter jf., låneaftalen. Opkrævningen vil fremgå af låntagers bankkonto samt af låntagers onlineadgang der tilgås via långivers hjemmeside.
Når långiver har registeret en betaling via automatisk tilbagebetaling, modtager låntager en elektronisk kvittering på e-mail.
Det er omkostningsfrit for låntager at benytte sig af automatisk tilbagebetaling.
Låntager skal straks underrette långiver, hvis låntager udskifter et betalingskort, såfremt betalingskortet er registreret til automatisk tilbagebetaling.

5. Særligt for kassekredit og afdragslån

5.1. Når långiver har godkendt låntagers kreditansøgning på en kassekredit eller afdragslån, og låntager har underskrevet kreditaftalen med NemID og herved godkendt og accepteret De Generelle Betingelser for kreditten, vil det fulde kreditbeløb blive udbetalt til låntager.

Långiver sender en e-mail til låntager om, at kreditbeløbet er til rådighed. Såfremt låntager udnytter trækningsretten på kreditten, skal låntager hver den 1. i måneden indbetale påløbne renter, der opgøres efter størrelsen af det udnyttede træk. Betaling af de løbende renter sker ved långivers direkte debitering på låntagers konto af rentebeløbet.

Låntager skal ved indfrielsen af lånet benytte bankoverførsel via netbank til långivers bankkonto som angivet i låneaftalen. Alle betalingsinformationer er tilgængelige via låntagers onlineadgang, som er tilgængelig via långivers hjemmeside. Ved tilbagebetalingen skal lånenummeret anføres på betalingen. Lånenummeret forefindes i kreditaftalens øverste højre hjørne.

5.2. Omkostninger ved kreditter

Debitorrenten er fast og fremgår af låneaftalen. Rentesatsen aftales ved kreditaftalens indgåelse til en månedlig rentesats i intervallet 10%-20%. Renten beregnes dagligt og tilskrives månedligt bagud hver den 1. i måneden. Tilskrevne renter forfalder til betaling hver den 1. i måneden.

Indfrielse af kreditten er betragtet som sket, når kredittens hovedstol, påløbne renter og andre omkostninger er modtaget hos långiver. Låntager skal altid anføre kreditnummeret, så långiver kan identificere låntagers indbetaling.

Tilbagebetaler låntager ikke kreditten inklusiv påløbne renter og omkostninger senest på tilbagebetalingsdatoen, er långiver berettiget til at opkræve morarenter hos låntager svarende til en årlig nominel rente på 18,50%. Morarenter beregnes dagligt og tilskrives månedligt hver den 1. i måneden.
Långiver erstatter ikke låntagers eventuelle afholdte omkostninger til låntagers egen bank i forbindelse med transaktioner mellem låntager og långiver.

5.3. Tilbagebetaling

Låntagers tilbagebetaling af udnyttet kredit, renter og gebyrer skal ske til långivers bankkonto, reg.nr. 7872 og kontonr. 0004502436.


5.3.1 Tilbagebetaling med kortbetaling

Ved låntagers tilbagebetaling kan nedenstående betalingskort benyttes

  • MasterCard
  • Visa
  • Dankort

For at tilbagebetale kreditten samt påløbne renter og omkostninger ved brug af et betalingskort, kan sådan betaling ske via låntagers onlineadgang på långivers hjemmeside.
Hvis låntager betaler med et betalingskort, betinger långiver sig ret til at opbevare betalingskortoplysningerne hos den pågældende samarbejdspartner for kreditkort. I tilfælde af at en indbetaling fra låntager, som senere annulleres eller trækkes tilbage, stilles låntager og långiver, som om betalingen aldrig var foretaget af låntager.

5.3.2. Automatisk tilbagebetaling

Ved optagelse af kredit hos långiver, i form af en kassekredit eller afdragslån, accepterer låntager aftale om automatisk tilbagebetaling. Ved automatisk tilbagebetaling opkræves låntager hovedstolen, låneomkostninger samt påløbne renter jf., kreditaftalen. Opkrævningen vil fremgå af låntagers bankkonto samt af låntagers onlineadgang der tilgås via långivers hjemmeside.
Når långiver har registeret en betaling via automatisk tilbagebetaling, modtager låntager en elektronisk kvittering via e-mail.
Det er omkostningsfrit for låntager at benytte sig af automatisk tilbagebetaling.
Låntager skal straks underrette långiver, hvis låntager udskifter et betalingskort, såfremt betalingskortet er registreret til automatisk tilbagebetaling.

6. Indfrielse før den aftalte tilbagebetalingsdato og fortrydelsesret

6.1 Indfrielse før den aftalte tilbagebetalingsdato
Låntager har til enhver tid ret til at indfri sit lån eller kredit helt eller delvist inden tilbagebetalingsdatoen. Betalingen skal ske til långivers bankkonto, regnr. 7872 kontonr. 0004502436, med anførelse af lånenummeret.
I tilfælde af, at låntager tilbagebetaler lånet samt påløbne renter og omkostninger inden tilbagebetalingsdatoen, har långiver ret til at opkræve en kompensation som udgør 0,5 % af hovedstolen på den faktiske tilbagebetalingsdato. Kompensationen er ikke gældende for kreditaftaler.

6.2 Kundens fortrydelsesret
Låntager har ret til at fortryde lån-/kreditaftalen med långiver. Fortrydelsesretten kan benyttes senest 14 dage inden låntager har underskrevet den af långiver tilbudte aftale.

I det tilfælde, at fortrydelsesfristen udløber på en lørdag, søndag, helligdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, vil fortrydelsesfristen blive udskudt til den først kommende hverdag.

Hvis låntager vil gøre brug af sin fortrydelsesret, skal låntager senest inden 14 dage fra aftalens indgåelse fremsende en skriftlig meddelelse, e-mail eller anbefalet brev, til långiver om, at låntager ønsker at fortryde aftalen. E-mail om brug af fortrydelsesretten skal sendes til info@lendon.dk. Anbefalet brev skal fremsendes til långivers adresse: Lergravsvej 53, 2300 København S.

Efterfølgende tilbagebetaler låntager det lånte beløb samt påløbne renter uden forsinkelse og senest 30 dage efter, at låntager har fremsendt den skriftlige meddelelse til långiver. Långiver kan ikke opkræve yderligere omkostninger, medmindre långiver har afholdt udgifter til staten, som ikke kan refunderes.

Har låntager ikke tilbagebetalt lånet samt påløbne renter inden 30 dage fra afsendelsen af den skriftlige meddelelse til långiver, vil låntager være bundet af låneaftalen, låntagers fortrydelse af låneaftalen vil herefter bortfalde.
Låntager vil tillige miste sin fortrydelsesret, hvis aftalen med låntagers udtrykkelige samtykke er blevet opfyldt af begge parter inden udløbet af fortrydelsesfristen. Når fortrydelsesfristen er udløbet skal aftalen opfyldes i overensstemmelse med vilkårene i aftalen og De Generelle betingelser.

7. Behandling af persondata

Långivers politik omkring behandling af persondata kan findes på lendon.dk og accept af denne indgår som specifikt samtykke i forbindelse med en given låneansøgning. Den specificerer hvilke personoplysninger vi indsamler om dig som kunde, hvordan vi behandler dine oplysninger og i hvilket omfang vi deler disse oplysninger med samarbejdspartnere. Alle personoplysninger behandles naturligvis efter gældende lovgivning. Her særligt Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 med anvendelse fra 25. maj 2018 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger.

Hvis du gerne vil sende en anmodning om indsigt kontakt vores databeskyttelsesrådgiver via e-mail dpo@lendon.dk. Långiver registrerer kundens data som navn, PID-nummer, e-mail adresse, postadresse, CPR-nummer, telefonnummer, kontoinformation, samt låneoplysninger. Långiver indsamler og behandler oplysningerne til brug for en vurdering af kundens kreditværdighed, jf., De Generelle betingelsers pkt. 1 og 4. Kundeoplysningerne er nødvendige for långivers opfyldelse af låne-/kreditaftalen og Kreditaftaleloven.

De oplysninger, som låntager afgiver, opbevarer långiver til brug for en kreditvurdering samt i markedsføringsøjemed. Låntager kan via sin onlineadgang på långivers hjemmeside samt i e-mails afsendt efter, at låntagers aktive forhold med långiver er ophørt, framelde sig opbevaringen af oplysninger til brug for markedsføring.

Långiver betinger sig retten til at optage samtaler eller på anden måde sikre sig dokumentation for kommunikation med låntager.

Ved en ansøgning om lån eller kredit hos långiver, giver låntager samtykke til, at långiver foretager en kreditvurdering via bl.a. KreditStatus, RKI, E-skat m.fl. Disse databaser hjælper långiver med at drive ansvarlig långivning og højne forbrugerbeskyttelsen.

Långiver vil alene bruge de indhentede oplysninger som en del af långivers vurdering af låntagers kreditværdighed, når låntager ansøger om et lån hos långiver.


8. Misligholdelse

Ved låntagers misligholdelse af låneaftalen forfalder lånet inklusiv påløbne renter, omkostninger herunder gebyrer straks til betaling. Ved kreditaftaler forfalder det benyttede træk på kreditten, påløbne renter, omkostninger og gebyrer til betaling straks, og kreditten lukkes for yderligere træk.

Långiver betragter blandt andet låneaftaler og kreditaftaler or misligholdt i følgende tilfælde:

  • Låntager tages under individuel retsforfølgning herunder ved udlæg eller arrest
  • Låntager tages under universalforfølgning, eller standser sine betalinger
  • Låntager afgår ved døden
  • Låntager bosætter sig uden for landets grænser
  • Låntager ændrer folkeregisteradresse uden at meddele långiver dette skriftligt, senest 14 dage derefter
  • Låntager har afgivet urigtige oplysninger, som har haft betydning for långivers fremsatte tilbud.
  • Ved kreditaftaler anses manglende rettidig betaling af månedlig rentetilskrivning som misligholdelse
  • Ved lån anses manglende rettidig betaling af långivers tilgodehavende som misligholdelse


Alle indbetalinger til långiver afskrives først på renter og omkostninger og efterfølgende på lånets/kredittens hovedstol. Låne-/kreditaftalen samt De Generelle betingelser kan tjene som fundament i fogedretten, hvor låneaftalen kan danne grundlag for umiddelbar tvangsfuldbyrdelse hos låntager jf., retsplejeloven § 478.
Ved misligholdelse af låneaftaler og kreditaftaler følger långiver renteloven i henhold til rykkerskrivelser, rykkergebyrer og inkassogebyrer.

9. Kommunikation

Långiver forbeholder sig retten til at optage samtaler med låntager, eller på anden måde sikre sig dokumentation for kommunikationen med låntager. Med sin digitale underskrift/Nem-ID accepterer låntager, at långiver kan fremsende meddelelser til låntager med juridisk bindende virkning via SMS og e-mail. Dette omfatter tillige rykkerskrivelser.

Låntager giver sit udtrykkelige samtykke til, at långiver/eller dennes repræsentant(er) kan tage kontakt til låntager via e-mail, SMS, telefon, e-boks eller brev.

Låntager informerer straks långiver om enhver ændring i låntagers adresse, telefonnummer eller e-mailadresse. Låntager informerer långiver herom via SMS eller e-mail. Meddelelsen skal indeholde lånenummeret således, at långiver kan identificere låntager.

Låntager accepterer, at al kommunikation mellem långiver og kunden angående låneforholdet kun kan ske på dansk.

Omkostninger forbundet med modtagelse af SMS-beskeder og opkald fra långiver skal betales af låntager. Al kommunikation mellem långiver og låntager vil ske fra Danmark.

10. Ansvar

Parterne er erstatningspligtige efter dansk rets almindelige regler. Erstatning kan kun kræves, i det omfang låntager dokumenterer et tab. Långiver er ikke i noget tilfælde ansvarlig for driftstab, følgeskader eller andet indirekte tab. Tab af data anses for indirekte tab.

Långiver er ikke ansvarlig for tab herunder indirekte skader, som bl.a. skyldes IT-nedbrud og –skader, det være sig forhold internt såvel som eksternt. Dette gælder uanset om, det er långiver eller tredjemand, der driver IT-systemerne mv.

Långiver er ikke ansvarlig over for låntager, for så vidt angår forhold, der ligger udenfor långivers kontrol, og som långiver ikke ved låneaftalens indgåelse burde have taget i betragtning (herunder strejker, lock-out og lignende) og ej heller burde have undgået eller overvundet. Tilsvarende gør sig gældende for samme forhold hos underleverandører.

11. Fortrolige oplysninger

Enhver oplysning om låntager og kundeforholdet betragtes af långiver som fortroligt.

Långiver er berettiget til at dele oplysninger med relevante samarbejdspartnere, herunder bl.a. selskaber i Creamfinance koncernen, långivers revisorer, advokater, øvrige rådgivere, samt Skatteforvaltningen. De relevante samarbejdspartnere skal behandle oplysningerne fortroligt. Långiver har lov til at videregive informationer til kreditvurderingsselskaber, som er relevant ved en kreditvurdering af kunden.

12. Hvidvaskning

I henhold til lov om Hvidvaskning forbeholder långiver sig retten til at samle og gemme informationer om låntager i op til 5 år. Långiver vil være særligt opmærksom på usædvanlige transaktioner fra låntager og vil med det samme reportere usædvanlige transaktioner til de relevante myndigheder.

13. Samtykke vedrørende salg eller overdragelse af fordring

Ved at underskrive nærværende låneaftale giver låntager samtidig samtykke til, at Creamfinance ved salg eller overdragelse af fordringen, kan videregive samtlige oplysninger i låneaftalen, samt oplysningerne på låntagers onlineadgang/kundeprofil, herunder den til enhver tid pålydende saldo mv.

14. Klager

Klager bedes venligst sendes direkte til långiver. Klager samt eventuel kritik kan fremsendes til info@lendon.dk .

Låne/kreditaftalen mellem långiver og låntager er ikke omfattet af en garantifond eller garantiordning.
Kunden kan altid fremsende klage til den relevante myndighed som afhængigt af klagen er:

Vedrørende udenretlige bilæggelser af tvister
Ankenævnet for Finansieringsselskaber
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
http://www.finansanke.dk/

Vedrørende konkrete tvister
Forbrugerklagenævnet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
http://www.forbrug.dk/

Vedrørende markedsføring, forbrugerbeskyttelse mv.
Forbrugerombudsmanden
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/

Vedrørende behandling af personoplysninger mv.
Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K
http://www.datatilsynet.dk/

Vedrørende lov om finansiel virksomhed
Finanstilsynet
Århusgade 110
2100 København Ø
https://www.finanstilsynet.dk/

For mere information og om procedure for klager se venligst refererede links under hvert klageorgan.

Er du interesseret i vores tilbud?
Klik her og ansøg om et lån nu.

Ansøg nu
LendOn.dk drives af Creamfinance Denmark ApS, Gammel Kongevej 1, 1610 København V. CVR nummer 36965797.
LendOn.dk © 2019