Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

YOUR INTERNET EXPLORER IS NO LONGER SUPPORTED

You are using an old version of .
To improve your experience using our website, we strongly recommend to update your browser to its latest version or download one of the following browsers:

Google Chrome (recommended): Download here
Mozilla Firefox: Download here
Microsoft Edge: Only available with Windows 10
Microsoft Internet Explorer (IE9+): Only available with Windows Vista and upwards

Klik på spørgsmålene nedenfor for at se svaret

Få et lån
Hvordan ansøger jeg om en kredit?

Hvordan ansøger jeg om en kredit?

På vores forside vælger du KREDIT og det ønskede kredit beløb og trykker på knappen ansøg. Herefter udfylder du registreringsformularen og vi vil herefter fortage en kreditvurdering. Hvis lånet er godkendt skal du underskrive låneaftalen med din digitale NemID signatur. derefter. Pengene vil blive udbetalt derefter.

Er du allerede kunde, kan du ansøge direkte via. din kundeprofil, som du logger ind ved, at benytte din email samt dit password.

Hvor meget kan jeg låne?

Hvor meget kan jeg låne?

Når du ansøger om en kredit, fortæller vi dig med det samme, hvor meget du kan låne. Det maksimale kreditbeløb vil dog aldrig overstige 15.000 kr.

Hvornår har jeg pengene på min bankkonto?

Hvornår har jeg pengene på min bankkonto?

Du vil modtage pengene inden for få minutter, lige meget hvilken bank du bruger eller hvornår du søger. Vi overfører 24/7, hele året rundt.

Hvor hurtigt bliver jeg godkendt?

Hvor hurtigt bliver jeg godkendt?

Du får svar på din ansøgning indenfor 10 min. Der kan dog i nogen tilfælde gå op til 24 timer såfremt vi mangler nogen oplysninger fra dig.

Hvilke betingelser skal jeg opfylde for at låne?

Hvilke betingelser skal jeg opfylde for at låne?

  • Du er mindst 21 år gammel
  • Du står ikke registreret hos Experian (RKI) eller Debitor Registret
  • Du har et dansk CPR-nummer.
  • Du har en dansk folkeregisteradresse
  • Du har ikke navne- eller adressebeskyttelse
  • Du har et NemID
  • Du har en aktiv e-mailadresse
  • Du har et dansk telefonnummer
  • Du har en dansk bankkonto
  • Du skal have et betalingskort (MasterCard, VISA eller Visa-dankort)
Derudover vil LendOn.dk foretage en individuel kreditvurdering hver gang du ansøger om et lån.
Hvor lang tid kan jeg låne?

Hvor lang tid kan jeg låne?

Vores Kredit har en ubegrænset løbetid. Det betyder at du kan beholde din Kredit i så lang tid du ønsker.

OBS. LendOn.dk kan til enhver tid give varsel om, at låntager skal indfri hele kreditbeløbet inklusiv tilløbne renter og omkostninger. En sådan anmodning fremsendes med 3 måneders varsel.

Betal dit lån
Hvor meget skal jeg betale om måneden?

Hvor meget skal jeg betale om måneden?

På vores Kredit kræver vi kun, at du betaler den faste månedlige rente på 15% af lånebeløbet. Du kan altid betale af på dit lån ved at logge ind på din kundeprofil og fortage en ekstra betaling via. dit tilmeldte betalingskort. Betalingen modtager vi med det samme og regulering af dit lån kan du se med samme.

Muligheden for dette finder du under ‘Mine Lån’.

Hvad koster det at låne?

Hvad koster det at låne?

Det eneste du betaler for at låne, er 15% om måneden. Låner du fx 1.000 kr., betaler du 150 kr/md.

Vi har ingen skjulte omkostninger på vores lån. Du kan benytte låneberegneren på vores forside til at finde prisen i kroner og øre på dit lån.

Hvordan betaler jeg mit lån?

Hvordan betaler jeg mit lån?

På vores Kredit trækkes renteudgifterne automatisk d. 1 i hver måned, på det betalingskort som du vælger, når du ansøger. Du kan benytte VISA, Mastercard og Visa-Dankort. Du har altid mulighed for at ændre dette på din profilside, under ‘Mine Lån’ og ‘Betalingsform’.
mastercard   mastercard

Hvis du ønsker at afbetale på dit lån, kan du til enhver tid lave en ekstra overførsel via. din kundeprofil.

Hvornår modtager Lendon.dk min betaling?

Hvornår modtager LendOn.dk min betaling?

Vi modtager din kortbetaling samt ”øjeblikkelig straksoverførsel” via. din kundeprofil med det samme. Du vil altid modtage en SMS omkring modtagelse af din betaling til dit lån.

Andet
Får jeg et skattefradrag for mit lån?

Får jeg et skattefradrag for mit lån?

Langt de fleste personer får ca. 33 kr tilbage i skat, for hver 100 kr. de betaler i renter. Pengene udbetales i April fra SKAT i forbindelse med, at du får penge tilbage fra SKAT. Har du nogle spørgsmål vedr. dette kan du kontakte SKAT på tlf.: 72 22 28 28.

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mine loginoplysninger?

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mine loginoplysninger?

Har du glemt dit password, kan du altid bestille et nyt ved at trykke på linket ”Glemt dit password?” under “LOG IND” eller ved at trykke her. Der fra kan du bestille et nyt, midlertidigt kodeord, som vil blive sendt til dig på SMS.
Husk, at det midlertidige kodeord skal benyttes inden for 15 min. efter, at det er bestilt. Du kan altid bestille et kodeord på et senere tidspunkt, hvis det er nødvendigt.

Min identitet er blevet misbrugt, hvad gør jeg?

Min identitet er blevet misbrugt, hvad gør jeg?

Hvis nogen har optaget et lån hos LendOn.dk i dit navn og NemID skal du anmelde det til politiet. LendOn.dk og politiet samarbejder herefter for at opklare sagen. Vær opmærksom på, at du stadig hæfter for lånet.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde svar på mit spørgsmål?

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde svar på mit spørgsmål?

Du har altid mulighed for at kontakte vores kundeservice, inden for vores åbningstid, som er mandag-torsdag 08:00-18 og fredag 08:00-16:00.

Kontakter du os uden for åbningstid på Facebook, e-mail eller chat, vender vi tilbage til dig næste hverdag.

Afdragslån

Få et afdragslån
Hvordan ansøger jeg om et lån?

På vores forside vælger du Afdragslånet samt det ønskede lånebeløb samt den ønskede månedlig ydelse og dermed på ansøgningsknappen. Herefter udfylder du registreringsformularen og vi vil herefter fortage en kreditvurdering. Hvis lånet er godkendt skal du underskrive låneaftalen med din digitale NemID signatur. Pengene vil blive udbetalt derefter.

Er du allerede kunde, kan du ansøge direkte via. din kundeprofil, som du logger ind ved, at benytte din e-mail samt dit password, muligheden for dette finder du under ‘Mine Lån’.

Hvor meget kan jeg låne?

Når du ansøger om et afdragslån, fortæller vi dig med det samme, hvor meget du kan låne. Det maksimale lånebeløb vil dog aldrig overstige 20.000 kr.

Hvornår har jeg pengene på min bankkonto?

Du vil modtage pengene inden for få minutter, lige meget hvilken bank du bruger eller hvornår du søger. Vi overfører 24/7, hele året rundt.

Hvor hurtigt bliver jeg godkendt?

Du får svar på din ansøgning indenfor 10 min. Der kan dog i nogen tilfælde gå op til 24 timer, såfremt vi mangler nogen oplysninger fra dig.

Hvilke betingelser skal jeg opfylde for at låne?

For at kunne låne skal du:

  • Du er mindst 21 år gammel
  • Du står ikke registreret hos Experian (RKI) eller Debitor Registret
  • Du har et dansk CPR-nummer.
  • Du har en dansk folkeregisteradresse
  • Du har ikke navne- eller adressebeskyttelse
  • Du har et NemID
  • Du har en aktiv e-mailadresse
  • Du har et dansk telefonnummer
  • Du har en dansk bankkonto
  • Du skal have et betalingskort (MasterCard, VISA eller Visa-dankort)
Derudover vil LendOn.dk foretage en individuel kreditvurdering af din ansøgning.
Hvor lang tid kan jeg låne?

Denne låne aftale er med fast løbetid i mellem 4 og 24 måneder. Den ønskede løbetid og størrelse på dit lån afgør du ved at vælge hvad du kan kan betale til din månedlig ydelse.

Du kan altid kontakte kundeservice og anmode om indfrielsesbeløbet pr. d.d.

Du kan også se dette på din kundeprofil under kategori ”historie” ved at trykke på det lån det omhandler.

Betal dit lån
Hvor meget skal jeg betale om måneden?

Du bestemmer selv din månedlige ydelse på dit afdragslån i forbindelse med optagelse af dit lån. Får du luft i din økonomi kan du altid betale yderligere af på dit lån ved at logge ind på din kundeprofil og fortage en ekstra betaling. Vi modtager din betaling med det samme. Ved foretagelse af ekstra betalinger nedjusterer du også dine fremtidige månedlige ydelser.

Hvad koster det at låne?

Vi har ingen skjulte omkostninger på vores lån. Du kan benytte låneberegneren på vores forside eller log ind på din kundeprofil for at finde prisen i kroner og øre på dit lån.

Hvordan betaler jeg mit lån?

På vores Afdragslån trækkes den månedlig ydelse automatisk d. 1 i hver måned, på det betalingskort som du vælger, når du ansøger. Du kan benytte VISA, Mastercard og Visa-Dankort. Du har altid mulighed for at ændre dette på din profilside under ‘Mine Lån’ og ‘Betalingsform’.
mastercard   mastercard

Hvis du ønsker at afbetale på dit lån, kan du til enhver tid lave en ekstra overførsel via. din kundeprofil under ‘Mine Lån’.

Hvad gør jeg hvis jeg ikke kan betale min månedlig ydelse?

Hvis du skulle havne i den uheldige situation, at du ikke kan betale den månedlig ydelse kan du anmode om en henstand. Dog kan man kun anmode om en henstand hver anden gang efter en betalt månedlig ydelse. Perioden for en henstand er gældende til den 1 hver måned.

Hvornår modtager LendOn.dk min betaling?

Vi modtager din kortbetaling samt ”øjeblikkelig straksoverførsel” via. din kundeprofil med det samme. Du vil altid modtage en SMS omkring modtagelse af din betaling til dit lån.

Andet
Får jeg et skattefradrag for mit lån?

Langt de fleste personer får ca. 33 kr tilbage i skat, for hver 100 kr. de betaler i renter. Pengene udbetales i April fra Skatteforvaltningen i forbindelse med, at du får penge tilbage fra Skatteforvaltningen. Har du nogle spørgsmål vedr. dette kan du kontakte Skatteforvaltningen på tlf.: 72 22 28 28.

Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mine loginoplysninger?

Har du glemt dit password, kan du altid bestille et nyt ved at trykke på linket ”Glemt dit password?” under “LOG IN” eller ved at trykke her. Der fra kan du bestille et nyt, midlertidigt kodeord, som vil blive sendt til dig på SMS.
Husk, at det midlertidige kodeord skal benyttes inden for 15 min. efter, at det er bestilt. Du kan altid bestille et kodeord på et senere tidspunkt, hvis det er nødvendigt.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan finde svar på mit spørgsmål?

Du har altid mulighed for at kontakte vores kundeservice, inden for vores åbningstid, som er mandag-torsdag 08:00-18 og fredag 08:00-16:00.

Kontakter du os uden for åbningstid på Facebook, e-mail eller chat, vender vi tilbage til dig næste hverdag.

Min identitet er blevet misbrugt, hvad gør jeg?

Hvis nogen har optaget et lån hos LendOn.dk i dit navn og NemID skal du anmelde det til politiet. LendOn.dk og politiet samarbejder herefter for at opklare sagen. Vær opmærksom på, at du stadig hæfter for lånet.

Cookie og privatlivspolitik

Lendon.dk drives af Creamfinance Denmark ApS (CVR: 36965797) som dataansvarlig. Vores adresse er Lergravsvej 53, 2300 København S, og du kan træffe os på telefon 44 22 46 64 og e-mail: info@lendon.dk. I denne privatlivspolitik kan du finde information om hvilke personoplysninger vi indsamler om dig som kunde, hvordan vi behandler dine oplysninger og i hvilket omfang vi deler disse oplysninger med samarbejdspartnere. Alle personoplysninger behandles naturligvis efter gældende lovgivning.

Denne privatlivspolitik vil løbende blive opdateret via Lendon.dk

Indholdsfortegnelse:

1. Hvordan indsamler vi personoplysninger om dig?

Vi indsamler personoplysninger om dig på følgende måder:

Du udfylder vores ansøgningsformular: I forhold til personoplysninger beder vi dig her udfylde CPR-nummer, månedlige udgifter, månedlig lønudbetaling, email, mobilnummer samt bankinformation i form af reg- og konto nummer. For 2 af vores produkter (Kassekredit og Afdragslån) beder Vi endvidere om dit personlige betalingskort til automatiseret månedlige betalinger samt tilbagebetaling af lån.

Eksterne samarbejdspartnere bidrager til datasikkerhed og kreditvurdering: Vi arbejder sammen med Det Centrale Personregister for at kunne verificere dit CPR- nummer samt aktuelle navne- og adresseoplysninger. Det er med til at sikre at vi kan identificere dig som kunde. Derudover underskrives alle låneaftaler med NEM-ID for at sikre, at aftalen indgås juridisk med låneansøger.

I henhold til kreditaftaleloven skal vi som långiver undersøge den enkelte kundes muligheder for at betale lånet tilbage. Det gør vi bl.a. ved at samarbejde med Experian og opslag i deres RKI samt Kreditstatus register. Derudover anvender vi E-skat, hvor SKAT tilbyder at overføre eksempelvis årsopgørelse og de 3 seneste måneders lønoplysninger digitalt direkte til Creamfinance som finansiel virksomhed.

Aktivitet på vores hjemmeside: For at forbedre kvaliteten af vores tjenester, hastigheden på vores hjemmeside og låneprocessen indsamler vi cookies.

Cookies giver dig mulighed for at bruge vores tjenester og mulighed for at tilpasse din oplevelse på vores hjemmeside. Cookies fortæller os hvilke dele af vores hjemmesider folk har besøgt, hjælpe os med at måle effektiviteten af annoncer og websøgninger og give os indsigt i brugeradfærd, så vi kan forbedre vores kommunikation og produkter. Hvis du vil deaktivere cookies, kan du læse mere herunder, alt afhængig af hvilken browser du anvender:

Da cookies bruges på vores hjemmeside, kan deaktivering af dem forhindre dig i at bruge bestemte dele af hjemmesiden.

Vi bruger følgende kategorier af cookies på vores hjemmesider

Kategori 1 - Påkrævede cookies Disse cookies er afgørende for at du kan benytte vores hjemmeside og bruge dets funktioner. Uden disse cookies kan der ikke leveres tjenester som registrering, låneansøgning og log ind på din kundeprofil.

Kategori 2 - Statistik Cookies Disse cookies indsamler oplysninger om, hvordan du bruger vores hjemmeside - for eksempel hvilke sider du bruger mest. Disse data bruges til at optimere vores hjemmeside og gøre den nemmere for dig at navigere på. Disse cookies bruges også til at vores marketingspartnere kan se, om du kom til vores hjemmeside fra dem og hvis dit besøg resulterede i brug eller køb af et produkt eller en tjeneste hos os, herunder detaljer om den købte vare eller tjeneste. Disse cookies samler ikke oplysninger, der identificerer dig. Alle oplysninger, som disse cookies indsamler, er aggregerede og derfor anonyme.

Kategori 3 – Funktionalitets cookies Disse cookies giver vores hjemmeside mulighed for at huske valg, du laver, mens du er på hjemmesiden. Oplysningerne, som disse cookies samler, vil ikke personligt identificere dig, og de kan ikke spore din webaktivitet på hjemmesider, der ikke er vores.

Korrespondance med os via telefon, e-mail, chat og betalinger:

Hos Creamfinance driver vi en kundeserviceafdeling, der er kontaktbar via telefon, e-mail og chat-funktion via lendon.dk. Vores telefonsystem har en indbygget optagelsesfunktion, så samtalen kan bruges til intern træning og dokumentation i tvivlstilfælde.

Du opbygger endvidere en betalingshistorik hos os gennem dine tilbagebetaling(er) af dit lån, som indgår i fremtidig kreditvurdering for nye ansøgninger hos os.

Teknisk information:

Vi modtager information fra vores samarbejdspartnere om telefonnummeret, hvorfra du ringede til vores kundeservice. Vi modtager også data om den enhed, du bruger til at logge på vores hjemmeside og oplysninger om dine besøg. For eksempel: unikke webadresser, klikfrekvenser med datoer og tider, dine besøg og søgninger, reference-/exit-sider, filer, der hentes på vores hjemmeside, downloadfejl, sidevisningstider for bestemte sider, indlæsningshastighed for sider, sideinteraktionsoplysninger (såsom scrolling, klik og omdirigeringer) og metoder der bruges til at navigere væk fra siden, dato/klokkeslæt, internetprotokol (IP) adresse og internetudbyder (IPS), enhedstype, browser type og version, loginoplysninger, browser plug-in type og version, operativsystem og platform, og tidszone indstillinger.

2. Hvorfor indsamler vi personoplysninger om dig?

Vi indsamler personoplysninger om dig med det formål at kunne give den mest retvisende kreditvurdering for dig som mulig kunde i forhold til hvilket produkt vi potentielt kan tilbyde dig. Samtidig følger vi gældende lovgivning herunder bl.a. hvidvaskningsloven og kreditaftaleloven samt Forbrugerombudsmandens løbende retningslinjer på området for digitale lån. Sidst men ikke mindst, ønsker vi at minimere vores kunders risiko for bedrageri, hvorfor vi har implementeret flere løsninger, der minimerer dette mest muligt.

Oversigt over dataindsamling:

Datakilde Formål med behandling Lovhjemmel Kan du få et lån hvis du ikke giver os denne information Kan du anmode os om at ændre denne information?
Navn, Efternavn, CPR- nummer, Låne-ID, Bankinformation Udstedelse af lån. Kontrol ift. hvidvaskning og terrorfinansiering Kontraktindgåelse, Hvidvaskningsloven Nej Ja
Kreditkortdata Automatisk trækning af afdrag/renter på det pågældende lån Kontrakt Ja (men begrænset antal produkter Ja
Kontaktinformation Udstedelse af lån Kontraktindgåelse Nej Ja
Information om din indtjening og økonomiske forhold Kreditvurdering Kreditloven Nej Ja
Optagelse af telefonopkald Kundeservice og indrivelse Legitim interesse Nej Nej
Information om hjemmesidebesøg Kreditvurdering og bedrageribeskyttelse Kontraktindgåelse Nej Nej
Oplysninger om enheder, der bruges på vores hjemmeside Kreditvurdering og bedrageribeskyttelse Kontraktindgåelse Nej Nej
Information fra kreditbureauer, gældsdatabaser og E-skat Kreditvurdering Kreditloven Nej Nej
Tilbagebetalings historik Kreditvurdering og kundeservice Kontrakt, Kreditloven Nej Nej
Navn, LåneID, email, telefonnummer Marketingreklamer Samtykke Ja Ja
Kontaktinformation, Låneaftale Betalingshistorik Inddrivelse Legitim interesse Nej Ja
Tilbagebetalings historik Reklame Samtykke Nej Nej

3. Hvor lang tid gemmer vi dine personoplysninger?

I henhold til Lov om forebyggende foranstaltninger mod hvidvask og finansiering af terrorisme (hvidvaskloven), skal Creamfinance opbevare oplysninger, dokumenter og registreringer i mindst 5 år efter forretningsforbindelsens ophør eller den enkeltstående transaktions gennemførelse. Personoplysninger skal slettes 5 år efter forretningsforbindelsens ophør eller en enkeltstående transaktions gennemførelse.

Personoplysninger du som kunde har givet os gennem specifikt Samtykke, opbevarer vi alene indtil du frabeder dig selvsamme samtykke.

4. Hvordan analyserer vi personoplysninger om dig?

Kreditvurdering

Vores procedure for kreditvurdering af dig som kunde afgør om vi kan låne dig penge, hvor stort et beløb vi kan låne dig samt under hvilke betingelser. Det er fordelagtigt for dig, da vi kan skræddersy vores tilbud på baggrund af de personoplysninger du har givet os adgang til.

Det er lovpligtigt for os at lave en kreditvurdering af dine muligheder for at tilbagebetale dit lån i henhold til kreditaftaleloven. Det er både i din og vores interesse kun at låne penge til kunder, som kan betale sit lån tilbage. Såfremt du ikke ønsker at gennemgå nedenstående procedure, er vi ikke i stand til at gennemføre en kreditvurdering ej heller tilbyde et lån. Du har ret til at kontakte os og anmode vores kundeservice om at revurdere din ansøgning (Se afsnit 7).

Trin 1: Vi identificerer dig og sørger for at du handler i god tro.

Vi analyserer oplysninger om den enhed, du bruger til at udfylde din ansøgning, oplysninger indsamlet via online-registreringsfelterne og verificere gyldigheden af din e-mailadresse, telefonnumre og andre data, der er angivet i ansøgningen. I dette trin bruger vi således oplysningerne fra dig og personoplysninger fra vores samarbejdspartner Risk.Ident GmbH (Am Sandtorkai 50, 20457 Hamburg, Germany, e-mail: contact@riskident.com). For at verificere din identitet samarbejder vi endvidere med Det Centrale Personregister.

Såfremt trin 1 ikke afstedkommer tegn på bedrageri eller svindel fra 3. part, fortsætter kreditvurderingen til trin 2.

Trin 2: Vi vurderer om du har midlerne til at tilbagebetale lånet.

Vi analyserer oplysninger om din indkomst og økonomiske forhold i henhold til kreditaftaleloven og Forbrugerombudsmandens retningslinjer for kortfristede lån indgået som fjernsalgsaftaler. Her bruger vi de personoplysninger, du har angivet i ansøgningen, samt oplysninger fra SKAT, kreditbureauer og debitordatabaser, om din økonomi, gæld, forsinkede betalinger, kredithistorik m.v.

Hvis de personoplysninger, der er indsamlet i trin 2, ikke giver os grundlag for at afvise et lån til dig, går evalueringsprocessen videre til trin 3" Hvis du gerne vil vide, hvilke oplysninger vi modtager fra kreditbureauer og debitordatabaser, bedes du kontakte dem:

Experian: Telefon 87 46 56 56
SKAT: Telefon: 72 22 28 28

Trin 3: Beregning af din kreditscore.

I dette trin tildeler vi en bestemt kreditscore eller kreditværdighed til din profil. Kreditscoren udtrykker vores vurdering af din tilbagebetalingsmulighed og hjælper os med at sikre, at du vil kunne tilbagebetale lånet. Jo mere sandsynligt det er, at du ikke vil tilbagebetale lånet, jo lavere kreditvurdering og jo større er sandsynligheden for, at vi vil nægte at låne dig penge.

Eksempel på vigtige parametre, der påvirker din kreditscore:

  • Indkomst - hvis din indtægt er lav og uregelmæssig, vil din kreditvurdering falde.
  • Eksisterende forpligtelser - hvis du har lånt mere end du kan betale tilbage fra din løn, vil det sænke din kreditscore. Tværtimod, hvis du har lånt et betydeligt lavere beløb end din løn, øges din kreditscore.
  • Historiske betalingsforsinkelser - hvis din lånebetaling som en undtagelse er blevet forsinket i et par dage, vil en sådan forsinkelse ikke have en væsentlig indvirkning på din kreditscore. Men hvis du har haft en betydelig forsinkelse på hvert lån, vil din kreditvurdering falde.
  • Vi udlåner ikke til personer i RKI.

Trin 4: Ekspertvurdering af din kreditværdighed.

Her foretager vores kundeserviceafdeling den endelig vurdering af din ansøgning og kreditscore. Såfremt alt er som det skal være, tilbyder vi dig et lån. Hvis de tidligere trin derimod har fået os til at tro, at du har begået en fejl ved udfyldelsen af din ansøgning, kan vi kontakte dig for at udbedre informationen ved at stille dig yderligere spørgsmål. Vi kontroller samtidig, at der ikke er sket systemfejl under ansøgningsbehandlingen.

Reklame

Vi tilbyder alle vores kunder at drage fordel af loyalitetsprogrammer og rettidig tilbagebetaling af et lån. I den henseende anmoder vi i forbindelse med din låneansøgning om samtykke til udarbejdelsen af sådanne specialtilbud og profilering. Såfremt du vælger at give samtykke, vil vi løbende overveje at tilbyde dig specialtilbud. Du har ret til at afvise at modtage sådanne tilbud og reklamer og også indvende mod en profilering ved at kontakte os (se afsnit 7).

5. Hvem deler vi dine personoplysninger med?

Vi deler din data med inkassobureauer, debitordatabaser, virksomheder der hjælper os med at vurdere og evaluere din kreditværdighed samt bedrageri forebyggelse. Vi giver oplysninger til udbyderen af betalingstjenester (for eksempel et pengeinstitut) for at overføre lånet til din bankkonto. Vi kan ydermere udlevere oplysninger til virksomheder, der hjælper os med vores marketingaktiviteter.

Vi har implementeret forskellige værktøjer og tjenester, der faciliterer vores kundedialog og gør vores kommunikation hurtigere. Derfor offentliggør vi dine kontaktoplysninger til sådanne kommunikationsudbydere såsom Messente, vores SMS udbyder. De hjælper os med at minde dig om betalingsfrister eller tilbyde nye tjenester. Daktela s.r.o. hjælper os med at registrere telefonopkald, e-mail og chat-funktion, så vi f.eks. kan arrangere en betalingsplan for lån over telefonen samt besvare kundehenvendelser direkte på vores hjemmeside. Serviceleverandør af vores it-infrastruktur er vores søsterselskab, Cream Finance IT Austria GmbH.

Hvis du ikke tilbagebetaler et lån i henhold til vilkårene for låneaftalen, forbeholder vi os retten til at involvere inkassoselskab til at inddrive din gæld eller involvere særlige eksperter på området. I så fald behandler vi dine personlige data for at sikre vores legitime interesse for at få pengene tilbage. Hvis vi beslutter at overføre inddrivelse af din gæld til et inkassoselskab, giver vi dem dit navn, efternavn, alle kontaktoplysninger, en kopi af låneaftalen og eventuelle ændringer deraf samt oplysninger om alle tidligere betalinger.

Vi er forpligtet til at videregive oplysninger om de ydelser, der leveres til dig, hvis sådan oplysning har et retsgrundlag defineret i gældende lovgivning. For eksempel ved at respondere på anmodninger fra offentlige myndigheder, beskytte dig eller andre personer, eller beskytte vores rettigheder.

6. Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?

Vi opretholder fysiske, tekniske og administrative sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte privatlivets fred for data og personligt identificerbare oplysninger, du sender til os. Vi opdaterer og tester vores sikkerhedsteknologi regelmæssigt. Vi begrænser adgangen til dine personoplysninger til de ansatte, som alene har brug for at kende disse oplysninger til at yde tjenester til dig. Vi træner også vores medarbejdere om vigtigheden af fortrolighed og at sikre privatlivets fred og sikkerhed for dine oplysninger. Vi krypterer dataene i vores systemer og under overførslen, samt opretholder fuldt opdaterede systemer med overskuelige data for at sikre hurtig men sikker tilgængelighed til dine data, skulle du have behov for det. Hvis vi nogensinde får mistanke om, at personlige oplysninger om dig er gået tabt og kan blive tilgået af en tredjepart - får du en personlig besked fra os.

7. Hvad er dine rettigheder?

Vi behandler dine personoplysninger. Derfor har du mulighed for at finde ud af, hvad vi gør med dem og hvordan, og i nogle tilfælde bede os om at behandle dem i mindre grad. Derfor har vi samlet et overblik her i din kundeprofil som eksisterende kunde, hvor du har følgende rettigheder:

  • Ret til adgang (modtage dine personlige oplysninger, som vi er i besiddelse af, og finde ud af formålet med databehandlingen)
  • Ret til at ændre samtykke (afvise at modtage marketingbeskeder)
  • Ret til berigtigelse (ændre dine kontaktoplysninger, indsende aktuelle oplysninger om din indkomst eller udgifter )
  • Ret til at begrænse behandling af personoplysninger (anmode os om ikke at bruge visse oplysninger om dig)
  • Ret til dataportabilitet (hente oplysninger om dig selv i [json] format)
  • Ret til at blive glemt (slet dine oplysninger fra vores databaser, efter at vi har fuldendt vores lovmæssige forpligtelse til at gemme dine data. (Se afsnit 3 i denne privatlivspolitik)
  • Ret til at gøre indsigelse
  • Ret til at henvende dig til Datatilsynet for rådgivning eller med en klage. Inden du kontakter Datatilsynet, opfordrer vi dig til at kontakte vores databeskyttelsesrådgiver (se afsnit 8) for at løse problemet så hurtigt som muligt.
  • Mulighed for at deaktiver din profil på vores hjemmeside

Hvis du har spørgsmål til vores privatlivspolitik eller databehandling, kan du informere os telefonisk eller skriftligt ved anvendelse af sikker elektronisk post eller med underskrevet brev. Kontakt os: e-mail: via info@lendon.dk, telefon: 44 22 46 64, postadresse: Creamfinance Denmark ApS, Gammel Kongevej 1, 1610 København V. Hvis du gerne vil sende en anmodning om indsigt kontakt vores databeskyttelsesrådgiver via e-mail dpo@lendon.dk.

8. Hvem kan hjælpe?

Vi tager behandlingen af din personoplysninger alvorligt, arbejder grundigt for at beskytte dine personoplysninger og ønsker at sikre gennemsigtighed i vores arbejde derved. Hvis du har spørgsmål om din databehandling eller vedrørende brugen af dine oplysninger i forbindelse med et lån via lendon.dk drevet af Creamfinance Denmark ApS, bedes du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver. Du kan kontakte vores databeskyttelsesrådgiver Ved at sende en e-mail til dpo@lendon.dk. Beskriv venligst dit spørgsmål så konkret og fyldestgørende som muligt for at optimere vores sagsbehandling.

Du kan finde yderligere oplysninger om beskyttelse af dine personoplysninger hos Datatilsynet, som er den centrale uafhængige myndighed, der fører tilsyn med, at reglerne i Databeskyttelsesloven overholdes.

Lånevilkår LendOn

Generelle betingelser for kredit hos Creamfinance Denmark ApS

De "Generelle betingelser for kredit hos Creamfinance Denmark ApS" er en integreret del af kreditaftalen mellem kreditgiver og kunden. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem kreditaftalen og de generelle betingelser har kreditaftalens bestemmelser forrang

1. Information om kreditgiver og kreditter


Creamfinance Denmark ApS CVR-nummer 36965797 (herefter "kreditgiver") kan godkende en fysisk person (herefter "kunden") til en kredit hos kreditgiver, hvis kunden opfylder nedenstående krav:

  • Kunden af kreditgiver vurderes kreditværdig
  • Kunden har et gyldigt NemID
  • Kunden har dansk CPR-nummer
  • Kunden har en dansk folkeregisteradresse
  • Kunden har ikke navne- eller adressebeskyttelse
  • Kunden er mindst 21 år

Kreditværdighed vurderes bl.a. på baggrund af, om kunden står registreret i et af følgende skyldnerregistre:

  1. RKI (Experian)
  2. KreditStatus (Experian II)

Derudover anvender kreditgiver bl.a. også Skatteforvaltningen som samarbejdspartner ift. kreditvurdering med anvendelsen af E-skat data

Før en kredit kan bevilliges, skal kunden endvidere informere kreditgiver om:

  • En aktiv e-mailadresse, som kunden benytter,
  • Et dansk telefonnummer, som kunden benytter, samt
  • Kundens danske bankkonto/kontooplysninger
  • Kunden skal have et betalingskort (MasterCard, VISA eller Visa-dankort)

Kunden er forpligtet til at oplyse kreditgiver om ændringer i kundens adresse, navn, CPR-nr., e-mailadresse, telefonnummer eller andre oplysninger, der gør det muligt for kreditgiver at kontakte kunden.

2. Online adgang

Når kreditgiver har godkendt kunden, oprettes en onlineadgang til kunden. Kunden kan via onlineadgangen se de dokumenter, der skal underskrives. Onlineadgangen giver kunden mulighed for løbende at følge sin sag.

3. Kreditbeløb

Kreditgiver bevilger kviklån i størrelsen DKK 100,00 til DKK 10.000,00 med en fast løbetid.
Kreditgiver bevilger løbende kreditter i størrelsen DKK 500,00 til DKK 15.000,00 uden fast løbetid.
Kreditgiver bevilger kredit i størrelsen DKK 5.000,00 til DKK 20.000,00 i form af annuitetslån med fast ydelse i 4 til 24 måneder.

Kreditgivers gældende priser, herunder kreditomkostninger og andre kreditoplysninger, kan ses på kreditgivers hjemmeside www.lendon.dk.

4. Særligt for kviklån

4.1. Betalinger for kviklån

Når kreditgiver har godkendt kundens ansøgning, og kunden har underskrevet låneaftalen med NemID og herved samtidig godkendt og accepteret nærværende "Generelle betingelser for kredit hos Creamfinance Denmark ApS", vil kreditbeløbet blive overført til kundens bankkonto. Kreditgiver sender en e-mail til kunden om, at kreditbeløbet er overført til kundens bankkonto. Bemærk, at der ifølge kreditaftaleloven skal gå mindst 48 timer fra kreditgiver giver et tilbud om et kviklån med en løbetid på op til 3 måneder, indtil kunden kan acceptere tilbuddet. Inden for de første 48 timer kan kunden derfor ikke acceptere kreditgivers tilbud om kviklån. Pengene kan først udbetales, når kunden efter 48 timer har accepteret tilbuddet.

Kreditbeløbet med tillæg af påløbne renter og omkostninger skal tilbagebetales senest på den aftalte tilbagebetalingsdato, som er anført i låneaftalen. Kunden tilbagebetaler som udgangspunkt kreditbeløbet med tillæg af påløbne renter og omkostninger via én enkelt betaling.

Alle betalingsinformationer er tilgængelige via kundens onlineadgang, som er tilgængelig via kreditgivers hjemmeside. Ved tilbagebetaling via ”øjeblikke bankoverførsel” gennem kundeprofilen, vil der blive oplyst et specifikt referencenummer, som skal anføres ved betalingen.

Hvis kunden ikke indfrier kreditbeløbet med tillæg af renter og omkostninger senest på den aftalte tilbagebetalingsdato, har kunden eventuelt mulighed for en henstand med betalingen i 5-30 dage. Hvis kunden ønsker henstand med betaling af lånet, skal kunden anmode kreditgiver herom senest på den aftalte tilbagebetalingsdato. Ved en sådan anmodning kan kreditgiveren bl.a. bede om følgende dokumenter:

  1. Kundens tre seneste lønsedler.
  2. Kundens årsopgørelse fra SKAT.
  3. Et månedligt budget over kundens indkomster, udgifter, rådighedsbeløb og et estimat over det beløb, som kunden er i stand til at tilbagebetale på månedlig basis.

Kreditgiver kan således ikke garantere, at kunden kan tilbydes en aftale om henstand med betaling af lånet efter den oprindeligt aftalte tilbagebetalingsdato. Hvis kreditgiver accepterer kundens anmodning om henstand, vil det medføre yderligere omkostninger for kunden. For yderligere information om henstand/omkostningerne se pkt. 4.2.

4.2. Omkostninger ved kviklån 

Debitorrenten er fast. Debitorrentesatsen aftales ved låneaftalens indgåelse til en månedlig rentesats i intervallet 10 % - 22 % afhængig af kreditbeløbets størrelse og lånets løbetid. Hvis lånet ikke indfries inden den aftalte tilbagebetalingsdato, og der mellem kreditgiver og kunden aftales henstand med betaling af lånet, vil det medføre følgende omkostninger for kunden:

  1. Ved et kreditbeløb på DKK 500,00 og henstand på 10 dage vil der blive pålagt en månedlig debitorrente på 12,25 % af kreditbeløbet.
  2. Ved et kreditbeløb på DKK 2.000,00 og henstand på 15 dage vil der blive pålagt en månedlig debitorrente på 14,5 % af kreditbeløbet.
  3. Ved et kreditbeløb på DKK 4.000,00. og henstand på 30 dage vil der blive pålagt en månedlig debitorrente på 21,25 % af kreditbeløbet.

Det er en forudsætning for, at kunden kan få henstand med betaling af lånet, at kunden senest på den oprindeligt aftalte tilbagebetalingsdato betaler den allerede påløbne debitorrente for den allerede udnyttede kreditperiode.

Gebyret for en henstand af lånet skal betales via. kundens personlig kundeprofil ved benyttelse af direkte kortbetaling eller ”øjeblikkelig bankoverførsel”, på den oprindeligt aftalte tilbagebetalingsdato.

Indfrielse af lånet betragtes som sket, når kreditbeløbet med tillæg af påløbne renter og omkostninger er modtaget hos kreditgiver.

4.3. Tilbagebetalingsmåder for kviklån

Betalingsinformation om kundens tilbagebetaling af kreditbeløbet med tillæg af påløbne renter og omkostninger er tilgængelig via kundens onlineadgang. Ved tilbagebetaling via ”øjeblikkelig bankoverførsel” gennem kundeprofilen, vil der blive oplyst et specifikt referencenummer, som skal anføres ved betalingen.

4.3.1. Tilbagebetaling med kortbetaling

Ved kundens tilbagebetaling kan nedenstående betalingskort benyttes:

  • MasterCard
  • VISA
  • Visa-Dankort

Ønsker kunden at tilbagebetale kreditbeløbet med tillæg af påløbne renter og omkostninger ved brug af et betalingskort, kan sådan betaling ske via kundens onlineadgang på kreditgivers hjemmeside. Når kunden betaler med et betalingskort, betinger kreditgiver sig ret til at opbevare betalingskortoplysningerne hos den pågældende samarbejdspartner for kreditkort. Hvis en indbetaling fra kunden senere annulleres eller trækkes tilbage, stilles kunden og kreditgiver som om betalingen aldrig var foretaget af kunden. 

4.3.2 Automatisk tilbagebetaling 

Kunden har mulighed for at indgå aftale om automatisk tilbagebetaling. Ved automatisk tilbagebetaling opkræves kunden kreditbeløbet med tillæg af påløbne renter og omkostninger i henhold til låneaftalen. Opkrævningen vil fremgå af kundens bankkonto samt af kundens onlineadgang, der tilgås via kreditgivers hjemmeside. Når kreditgiver har registeret en betaling via automatisk tilbagebetaling, modtager kunden en elektronisk kvittering på e-mail samt SMS. Det er omkostningsfrit for kunden at benytte sig af automatisk tilbagebetaling. Kunden skal straks underrette kreditgiver, hvis kunden udskifter et betalingskort, som er registreret til automatisk tilbagebetaling.

5. Særligt for løbende kredit og afdragslån

5.1. Betalinger for løbende kreditter og afdragslån

Når kreditgiver har godkendt kundens kreditansøgning på en løbende kredit eller et afdragslån, og kunden har underskrevet aftalen med NemID og samtidig hermed har godkendt og accepteret de generelle betingelser for kreditten, vil det fulde kreditbeløb blive udbetalt til kunden. Kreditgiver sender en e-mail til kunden om, at kreditbeløbet er til rådighed.

Såfremt kunden udnytter trækningsretten på en løbende kredit, skal kunden hver den 1. i måneden indbetale påløbne debitorrenter for den forgange måned, der opgøres efter størrelsen af det udnyttede træk. Betaling af de løbende renter sker ved kreditgivers direkte debitering på kundens konto af rentebeløbet.

Alle betalingsinformationer er tilgængelige via kundens onlineadgang, som er tilgængelig via kreditgivers hjemmeside. Ved tilbagebetaling via ”øjeblikkelig bankoverførsel” gennem kundeprofilen, vil der blive oplyst et specifikt referencenummer, som skal anføres ved betalingen.

5.2. Omkostninger ved løbende kredit og afdragslån 

Debitorrenten er fast og fremgår af låne- eller kreditaftalen. Debitorrentesatsen aftales ved kreditaftalens indgåelse til en månedlig rentesats i intervallet 10 % - 20 %. Debitorrenten beregnes dagligt og tilskrives månedligt bagud hver den 1. i måneden. Tilskrevne renter forfalder til betaling hver den 1. i måneden.

Indfrielse af låne- eller kreditaftaler betragtes som sket, når den fulde restgæld med tillæg af påløbne renter og omkostninger er modtaget hos kreditgiver. Ved tilbagebetaling via ”øjeblikkelig bankoverførsel” gennem kundeprofilen, vil der blive oplyst et specifikt referencenummer, som skal anføres ved betalingen.

5.3. Tilbagebetalingsmåder for løbende kredit og afdragslån

5.3.1 Tilbagebetaling med kortbetaling

Ved kundens tilbagebetaling kan nedenstående betalingskort benyttes:

  • MasterCard
  • VISA
  • Visa-Dankort

Når kunden betaler med et betalingskort, betinger kreditgiver sig ret til at opbevare betalingskortoplysningerne hos den pågældende samarbejdspartner for kreditkort. Hvis en indbetaling fra kunden senere annulleres eller trækkes tilbage, stilles kunden og kreditgiver som om betalingen aldrig var foretaget af kunden. 

5.3.2. Automatisk tilbagebetaling

Ved optagelse af en løbende kredit eller et afdragslån hos kreditgiver accepterer kunden en aftale om automatisk tilbagebetaling. Ved automatisk tilbagebetaling opkræves kunden den månedlige ydelse i henhold til låne- eller kreditaftalen. Opkrævningen vil fremgå af kundens bankkonto samt af kundens onlineadgang, der tilgås via kreditgivers hjemmeside. Når kreditgiver har registeret en betaling via automatisk tilbagebetaling, modtager kunden en elektronisk kvittering via e-mail og SMS. 

Det er omkostningsfrit for kunden at benytte sig af automatisk tilbagebetaling. Kunden skal straks underrette kreditgiver, hvis kunden udskifter et betalingskort, såfremt betalingskortet er registreret til automatisk tilbagebetaling.

6. Indfrielse før den aftalte tilbagebetalingsdato og fortrydelsesret 

6.1 Indfrielse før den aftalte tilbagebetalingsdato 

Kunden har til enhver tid ret til at indfri sit lån eller sin kredit helt eller delvist. Betalingsinformation om kundens tilbagebetaling er tilgængelig via kundens onlineadgang. Ved tilbagebetaling via ”øjeblikkelig bankoverførsel” gennem kundeprofilen, vil der blive oplyst et specifikt referencenummer, som skal anføres ved betalingen. 

I tilfælde af at kunden - inden tilbagebetalingsdatoen - tilbagebetaler restgælden samt påløbne renter og omkostninger på et kviklån eller et afdragslån, har kreditgiver ret til at opkræve en kompensation, som udgør 0,5 % af det kreditbeløb, der tilbagebetales før tid. Kompensationen er ikke gældende for løbende kreditter. 

6.2 Kundens fortrydelsesret 

Kunden har ret til at fortryde låneaftaler og kreditaftaler inden for 14 kalenderdage, efter låneaftalen eller kreditaftalen er underskrevet af kunden. I det tilfælde at fortrydelsesfristen udløber på en lørdag, søndag, helligdag, grundlovsdag, den 24. eller 31. december, vil fortrydelsesfristen blive udskudt til den først kommende hverdag. 

Hvis kunden ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal kunden inden fristens udløb fremsende en skriftlig meddelelse til kreditgiver. Meddelelsen skal fremsendes på e-mail eller med anbefalet brev. E-mailen skal sendes til info@lendon.dk. Anbefalet brev skal sendes til Creamfinance Denmark ApS, Gammel Kongevej 1, 1610 København V. Meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten kan ikke ske telefonisk.

Kunden skal tilbagebetale restgælden med tillæg af de på tilbagebetalingsdagen påløbne renter og omkostninger. Tilbagebetaling skal ske uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at kunden har fremsendt meddelelse om fortrydelse til kreditgiver.

7. Behandling af persondata 

Långivers politik omkring behandling af persondata kan findes på lendon.dk og accept af denne indgår som specifikt samtykke i forbindelse med en given låneansøgning. Den specificerer hvilke personoplysninger vi indsamler om dig som kunde, hvordan vi behandler dine oplysninger og i hvilket omfang vi deler disse oplysninger med samarbejdspartnere. Alle personoplysninger behandles naturligvis efter gældende lovgivning. Her særligt Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 med anvendelse fra 25. maj 2018 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger. 

Hvis du gerne vil sende en anmodning om indsigt kontakt vores databeskyttelsesrådgiver via e-mail dpo@lendon.dk. Långiver registrerer kundens data som navn, PID-nummer, e-mail adresse, postadresse, CPR-nummer, telefonnummer, kontoinformation, samt låneoplysninger. Långiver indsamler og behandler oplysningerne til brug for en vurdering af kundens kreditværdighed, jf., De Generelle betingelsers pkt. 1 og 4. Kundeoplysningerne er nødvendige for långivers opfyldelse af låne-/kreditaftalen og Kreditaftaleloven. 

De oplysninger, som låntager afgiver, opbevarer långiver til brug for en kreditvurdering samt i markedsføringsøjemed. Låntager kan via sin onlineadgang på långivers hjemmeside samt i e-mails afsendt efter, at låntagers aktive forhold med långiver er ophørt, framelde sig opbevaringen af oplysninger til brug for markedsføring. 

Långiver betinger sig retten til at optage samtaler eller på anden måde sikre sig dokumentation for kommunikation med låntager. 

Ved en ansøgning om lån eller kredit hos långiver, giver låntager samtykke til, at långiver foretager en kreditvurdering via bl.a. KreditStatus, RKI, E-skat m.fl. Disse databaser hjælper långiver med at drive ansvarlig långivning og højne forbrugerbeskyttelsen.

 

Långiver vil alene bruge de indhentede oplysninger som en del af långivers vurdering af låntagers kreditværdighed, når låntager ansøger om et lån hos långiver.

8. Misligholdelse 

Hvis kunden misligholder en låneaftale eller kreditaftale indgået med kreditgiver, kan kreditgiver uden varsel ophæve aftalen. Kreditgiver kan i så fald kræve, at kunden straks tilbagetaler den fulde restgæld med tillæg af påløbne renter og omkostninger. Låne- eller kreditaftalen anses bl.a. for misligholdt, hvis:

    `
  • kunden ikke betaler forfaldne beløb i henhold til låne- eller kreditaftalen,
  • kunden udsættes for individuel retsforfølgning i form af udlæg eller arrest,
  • kunden kommer under konkurs- eller rekonstruktionsbehandling eller anden form for insolvensbehandling, indleder forhandlinger om gældssanering eller akkord eller i øvrigt bliver ude af rådighed over sit bo,
  • kunden afgår ved døden,
  • kunden tager fast bopæl uden for Danmarks grænser,
  • kunden i øvrigt på nogen måde misligholder bestemmelserne i låne- eller kreditaftalen, eller
  • kunden har afgivet urigtige oplysninger i forbindelse med etableringen heraf, forudsat at misligholdelsen eller de urigtige oplysninger er af væsentli`g karakter.

I tilfælde af at kunden betaler forfaldne beløb i henhold til låne- eller kreditaftalen for sent, uden at parterne har indgået aftale herom, kan kreditgiver kræve morarente på 18,50 % p.a. af alle forfaldne beløb i henhold til aftalen. Morarenter beregnes dagligt og tilskrives månedligt bagud. Ved misligholdelse følger kreditgiver renteloven i henhold til rykkerskrivelser, rykkergebyrer og inkassogebyrer. Kunden vil endvidere blive indberettet til RKI (Experian), KreditStatus (Experian II), hvis betingelserne herfor er opfyldt.

Kundens indbetalinger afskrives først på omkostninger, morarente, forfalden debitorrente og derefter på det samlede kreditbeløb.

9. Kommunikation 

Kreditgiver benytter sig i videst mulige omfang af digital kommunikation, og ved indgåelse af låne- og kreditaftaler accepterer kunden, at al kommunikation vedrørende aftalen, herunder også fremsendelse af rykker- og inkassoskrivelser m.v. i tilfælde af restance, kan ske digitalt enten via e-mail til den af kunden oplyste e-mailadresse, eller via SMS, idet dette anses for et bindende kommunikationsmiddel mellem kreditgiver og kunden. Dette gælder såvel kommunikation med kreditgiver som de samarbejdspartnere, kreditgiver måtte benytte i forbindelse med administration af kreditaftalen, herunder ved iværksættelse af eventuel rykker- og inkassoprocedure. Kreditgiver forbeholder sig retten til at optage telefonsamtaler.

Kunden skal straks informere kreditgiver om enhver ændring i kundens adresse, telefonnummer eller e-mailadresse. Kunden informerer kreditgiver herom via SMS eller e-mail. Meddelelsen skal indeholde kreditnummeret således, at kreditgiver kan identificere kunden. 

10. Fortrolige oplysninger 

Enhver oplysning om kunden og kundeforholdet betragtes af kreditgiver som fortroligt. 

Kreditgiver er berettiget til at dele oplysninger med relevante samarbejdspartnere, herunder bl.a. selskaber i Creamfinance koncernen, kreditgivers revisorer, advokater, øvrige rådgivere, samt SKAT. De relevante samarbejdspartnere skal behandle oplysningerne fortroligt. Kreditgiver har lov til at videregive informationer til kreditvurderingsselskaber, når informationerne er relevante for en kreditvurdering af kunden. 

11. Hvidvaskning 

I henhold til lov om Hvidvaskning forbeholder långiver sig retten til at samle og gemme informationer om låntager i op til 5 år. Långiver vil være særligt opmærksom på usædvanlige transaktioner fra låntager og vil med det samme reportere usædvanlige transaktioner til de relevante myndigheder.

12. Samtykke vedrørende salg eller overdragelse af fordring 

Ved at underskrive nærværende låneaftale giver låntager samtidig samtykke til, at Creamfinance ved salg eller overdragelse af fordringen, kan videregive samtlige oplysninger i låneaftalen, samt oplysningerne på låntagers onlineadgang/kundeprofil, herunder den til enhver tid pålydende saldo mv.

13. Klager 

Kunden har mulighed for at fremsende en klage vedrørende nærværende kreditaftale til:

Ankenævnet for Finansieringsselskaber
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
www.finansanke.dk

Klagen skal sendes til ovennævnte adresse eller på spa@kfst.dk. Inden kunden klager til Ankenævnet for Finansieringsselskaber, skal kunden have klaget til kreditgiver, og kunden skal have fået afvist sit krav helt eller delvist af kreditgiver.

Gebyret for at indlevere en klage til Ankenævnet for Finansieringsselskaber udgør DKK 200,00, der tilbagebetales, hvis kunden får helt eller delvis medhold, eller klagen ikke kan behandles af nævnet.

Kreditgiver er underlagt tilsyn fra:
Forbrugerombudsmanden
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby

Er du interesseret i vores tilbud?
Klik her og ansøg om et lån nu.

Ansøg nu
LendOn.dk drives af Creamfinance Denmark ApS, Gammel Kongevej 1, 1610 København V. CVR nummer 36965797.
LendOn.dk © 2019